Majitel BMW: „Pro fotříky v oktávkách je můj bavorák červený hadr. Mít BMW ale není diagnóza“

Foto: Jiří Soukup

Není mu ještě ani třicet let a v garáži má dvě BMW. Říká, že ostatní řidiči se na něj dívají skrz prsty a nic mu neodpustí. Přitom prý jezdí „jenom trochu“ nad limit. Tvrdí, že jezdit v BMW není diagnóza.


Do redakční pošty nám přišel email od našeho čtenáře, který si zamiloval značku BMW. Není to žádný milionář, ale i tak má ve své garáži už dva kousky. Oba řádně ojeté, ale obě auta prý miluje a nedá na ně dopustit. Není údajně den, kdy by na autech něco neladil, neopravoval, nebo nepřikrášloval. Rozhodně se ale prý nepovažuje za floutka s nálepkou „Pirát v BMW“ a vadí mu, když ostatní řidiči na něj podobnou optikou nahlížejí. A protože se nám toto téma docela líbilo, sešli jsme se s ním na kávu v nákupním centru v Mladé Boleslavi a o jeho lásce k BMW si společně popovídali.

Martin, jehož pravé jméno sice známe, ale na jeho přání jej nebudeme zveřejňovat, se podle svých slov do aut značky BMW zamiloval údajně už jako kluk:

Měl ho jeden kamarád u nás v ulici. Jeho táta podnikal a tak mu ho koupil k osmnáctinám. Sice to byla deset let ojetá „trojka“ E46, ale v roce 2013 byl s takovým autem fakt za borce. Strašně jsme mu to auto záviděli. Mně bylo tehdy teprve 16, auto jsem ještě mít nemohl, ale řekl jsem si, že jakmile mi bude 18 a budu mít řidičák, koupím si úplně stejné. No a náhoda tomu chtěla, že jsem si ho za dva roky od něj koupil a mám ho dodnes.

O jaký model přesně jde?

Je to BMW 320i E46 z roku 2003. Motor má výkon 168 koní a kroutivý moment 210 Nm. Tenkrát mu ho táta nechal dovézt z Holandska. Mně auto prodával se stavem 217 tisíc km, dneska má najeto skoro 300 tisíc a jezdí pořád krásně. Ale je pravda, že jsem do něj dost investoval.

Co byla ta největší investice?

To se asi jednoznačně nedá říct. Samozřejmě problémem byla koroze prahů i blatníků. Do oprav karosérie a nového laku jsem mohl dát tak 50 tisíc určitě. Pak to jsou běžné věci, jako tlumiče, destičky, kotouče, oleje, filtry, atd… Asi po roce přestal fungovat kompresor klimatizace. To mě stálo i s prací a novou náplní skoro 20 tisíc. Pak jsem ještě měnil sedačky, ale ty byly z nějaké bouračky za relativně malé peníze.

Stálo to za to? Ty opravy musely stát víc, než byla cena ojetiny.

No, je pravda, že jsem do auta už asi dal víc, než mě stálo, ale ano, stálo to za to. Byl to prostě můj sen a přeci to auto nenechám hnít před barákem, jako to dělal můj kámoš přede mnou. Ten na to auto úplně kašlal. Pro mě je tohle auto taková životní láska. Ale samozřejmě nevýhody to má.

Jaké?

Jako byste to neznali. Pořád čtu v různých článcích, že řidič v BMW udělal tohle, řidič v BMW udělal tamto. Skoro to vypadá, jakoby vlastnictví auta téhle značky byla nějaká diagnóza.

A není?

No jasně že není. Podle mě je společnost na řidiče aut téhle značky nějak vysazená. Osobně mě štve, když mě fotříci například ve staré oktavii škatulkují jako „Piráta v BMW“ jenom proto, že je na dálnici předjedu o trochu rychleji, než je povolená rychlost.

O trochu rychleji?

Nejezdím víc než 150 km/h a to opravdu jenom výjimečně. Jenže oni často jedou v levém pruhu 120 km/h a nehnou se z něj. Když je probliknu, hned jsem pro ně „Pirát v BMW“. Kdybych to samé udělal třeba za volantem Mondea, nebo Superbu, neřešili by to.

Jak se to projevuje, že to podle tebe ostatní řidiči řeší?

Dám klasický příklad. Před Mladou Boleslaví je na D10 zúžení dálnice do jednoho pruhu. Jenže už od cedule, která říká, že za kilometr se budou dva pruhy sjíždět do jednoho, stojí skoro všichni v pravém pruhu a tvoří kolonu. Já jedu až k místu, kde se pruhy sbíhají a tam se snažím zařadit. Skoro vždycky ale na mě někdo troubí, nebo mě nepustí. Přitom to není žádný projev arogance. Tak se má prostě jezdit. Když to samé udělá moje přítelkyně v malém Cliu, nikdy se jí to nestane. BMW je prostě pro hodně řidičů „červený hadr“.

A co tvoje druhé auto?

To je taky BMW. Ale pětková řada v naftě, čtyřkolka. S tou jezdíme na delší trasy. Třeba letos se s ní chystáme do Chorvatska. Taky jsem ji koupil jako ojetou. Ale to byl opravdu příběh do časopisu.

Tak o tom si popovídáme zase příště, co říkáš?

Jasně, budu se těšit

Co si myslíte o řidičích aut výše uvedené značky? Chovají se na silnicích jinak, než ostatní řidiči? Napište nám do diskuze. A jestli se vám článek líbil, sdílejte ho dál. Děkujeme.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.