BMW nasazuje do ulic první i7 s polovodičovými bateriemi

Foto: Unsplash

BMW právě udělalo první reálný krok k tomu, co mnozí označují za „svatý grál elektromobility“. Jeho testovací prototyp i7 M70, zdánlivě nenápadný, je totiž prvním vozem značky vybaveným polovodičovými bateriemi.


Vývoj od roku 2016. A teď konečně na silnici

Cesta k tomuto okamžiku byla dlouhá. Už v roce 2016 navázalo BMW partnerství s americkou firmou Solid Power, jedním z průkopníků polovodičové technologie. V roce 2021 přišla finanční injekce, v roce 2022 rozjela bavorská automobilka vlastní výrobní linku prototypových článků, a teď – v květnu 2025 – se výsledky testují v reálném provozu.

BMW zvolilo hranolové články, které konstrukčně odpovídají těm, jež už dnes využívá v páté generaci svých elektromobilů. A nikoli novou architekturu Neue Klasse, která má využívat válcové články bez modulů.

Proč? Konzervativní krok. Ale dává smysl: BMW chce nejprve ověřit, jak si nové články poradí s tlakem, teplotami a objemovou roztažností – tedy se vším, co je v ostrém provozu kritické.

Co vlastně polovodičové baterie umí?

Teoreticky? Všechno lépe. Vyšší hustota energie, nižší hmotnost, delší dojezd, kratší časy nabíjení. A díky absenci kapalného elektrolytu jsou méně náchylné k přehřívání nebo vznícení.

Prakticky? Zatím velmi drahé. Ačkoliv jde o technologii s obrovským potenciálem, samotné články a jejich výroba jsou aktuálně mimo reálné cenové možnosti masového trhu.

Mercedes a spol. nejsou pozadu

BMW ale není samo. Mercedes testuje EQS s polovodičovou baterií, Toyota slibuje „revoluci“ do roku 2027 a Honda vyvíjí vlastní systém s firmou SES AI. Ale zatímco ostatní prezentují vize, BMW už posílá své testovací vozy na silnice Mnichova.

Co dál?

Zatím nic pro běžné zákazníky. Tento i7 je testovací mulou, nikoli předobrazem sériového modelu. Ale je to důležitý krok. Pokud se testy osvědčí a cena baterií klesne, může se už příští generace BMW s označením Neue Klasse pyšnit tím, co zatím známe jen z laboratoří.

Jedno je jisté: BMW sází na to, že budoucnost nebude jen o dojezdu a nabíjení, ale o skutečném kvalitativním skoku. A ten by mohly polovodičové baterie konečně přinést.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.