Euro NCAP zkontrolovalo minulý rok pouze 18 aut. Mohou za to však automobilky

Foto: OpenAI's DALL·E

Evropská agentura pro testování bezpečnosti vozidel, o jejíž pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti usilují výrobci po celém světě, hodnotila v roce 2022 73 vozů, což pro organizaci znamenalo nejrušnější rok v historii.


Výsledek testu je důležitý

Systém hodnocení Euro NCAP má takovou sílu, že ovlivňuje nejen to, jak dobře se nový vůz prodává, ale také to, v jaké pojistné skupině se nachází, a organizace tvrdí, že nové testovací scénáře nyní určují produktové cykly a termíny uvedení na trh, přičemž výrobci automobilů na začátku stanoví, jaké je jejich cílové hvězdičkové hodnocení.

Po tomto rozhodnutí je na ně podle organizace vyvíjen tlak, aby vůz uvedli do výroby včas a splnili tyto cíle. Euro NCAP dodalo, že z tohoto důvodu není překvapeno snížením hodnocení, které udělilo v roce 2023. Mluvčí uvedl: "Euro NCAP je v současné době v rozporu se skutečností. Není neobvyklé, že výrobci potřebují trochu více času, aby pochopili, jaké požadavky musí splnit, aby získali pět hvězdiček. K těmto výkyvům dochází v průběhu posledních deseti let."

Přechod na elektromobily

Změny v testech však nebyly jediným důvodem, proč bylo v roce 2023 hodnoceno méně vozů. Automobilky se nacházejí v procesu přechodu, kdy prodlužují životnost některých dlouhodobě provozovaných vozů se spalovacími motory a zároveň si dávají prostor k tomu, aby mohli pokračovat v práci na vývoji zcela nových elektromobilů. V důsledku toho, a zejména v posledních letech, Euro NCAP hodnotilo mnoho variant pohonných jednotek modelů se spalovacími motory. Tento trend se však začíná zpomalovat s tím, jak přicházejí na trh nové elektromobily. Za to, že se Euro NCAP tak málo testuje mohou tedy paradoxně automobilky.

Rozdíl v počtu vozů, které Euro NCAP hodnotilo v roce 2022 ve srovnání s rokem 2023, byl navíc umocněn nejen tím, že automobilky spěchaly, aby stihly zavedení nových testovacích protokolů, ale také pandemií Covid, která způsobila nedostatek čipů a způsobila zpoždění při uvádění nových modelů na trh.

Euro NCAP očekává, že v roce 2024 bude hodnotit nejméně 40 vozů a v roce 2025 možná ještě více, než budou v roce 2026 zavedeny další nové testy.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.