Jak řadíte vy? Ještě před pár lety bylo auto s automatem téměř neprodejné, dnes je velmi žádané

Foto: Jiří Soukup

Před deseti lety si sotva 10 % českých maminek kupovalo ojetý vůz s automatickou převodovkou, letos jich je již 23 % a podíl každým měsícem roste. Přesto u řidiček – maminek zatím vede benzínové kombi s manuálem.


V AURES Holdings, tvoří ženy téměř 30 % zákazníků. Podle nejnovějších statistik skupiny se v populaci maminek - řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou v provedení kombi, MPV a SUV, které tvoří téměř 60 %. Nejvyšším tempem roste zájem o SUV, kterých se maminkám letos za čtyři měsíce prodalo více než za celý rok 2016.   

Sama z pohledu matky osmileté holčičky a aktivní řidičky preferuji větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem
Karolína Topolová; Generální ředitelka Aures Holding

České matky potkáte na silnicích nejčastěji ve vozech značky Škoda (26 %), Volkswagen (12 %) a Hyundai (8 %). Ženy, které mají ve vozech malé ratolesti, dávají stále přednost praktičnosti a hlavně bezpečnosti před komfortem a stylem. Jedním z důležitých faktorů při výběru novějšího vozu je velikost kufru a s ohledem na aktuální růst cen pohonných hmot  průměrná spotřeba. Podle statistik provozovatele sítě autocenter AAA AUTO české ženy preferují benzinové motory (58 %). 23 % z nich preferuje automatickou předovku. „Automatická převodovka je stále oblíbenější napříč celou naší zákaznickou strukturou. V případě maminek je tento podíl ještě daleko vyšší, protože poskytuje větší komfort a bezpečnost při jízdě, kdy vás každou chvíli rozptylují děti. Přitom ještě před pěti lety si automat vybíralo sotva 10 % maminek,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings. 

V případě typu karoserie u zákaznic obecně stále vládne hatchback, ale jeho popularita od roku 2016 klesla ze 48 % na třetinu. Ženy s dětmi preferují kombi, MPV a čím dál více nám narůstá prodej vozů i v segmentu SUV, kterých se této skupině zákazníků prodalo letos již více než za celý rok 2016. Maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu. Sama z pohledu matky osmileté holčičky a aktivní řidičky preferuji větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem,“ poznamenala Topolová. Z modelů automobilů je u maminek nejoblíbenější Škoda Fabia, Škoda Octavia a VW Passat. 

Odlišné preference při pořizování vozu mají začínající řidičky. Pro ty je charakteristické vnímání automobilu především jako flexibilního dopravního prostředku a zároveň symbolu určité nezávislosti. Takové ženy si častěji vybírají menší vozy s nižším obsahem motoru, jejichž výhodou je celkově nižší spotřeba paliva a snazší manévrování, například při parkování v centru měst či podzemních garáží. „Mladé řidičky si ze 47 % vybírají praktické hatchbacky, ale ještě více u nich roste zájem o SUV. Letos jsme ženám do 25 let prodali jen za první čtyři měsíce již o 22 % SUV více než za celý rok 2020. Například manuální převodovku si ale stále pořizuje jen necelých 16 % z nich. Přestože jsou ženy obecně při výběru automobilů velmi pragmatické, čím jsou mladší, tím více při výběru automobilu zohledňují i módnost a například barvu vozu,“ doplnila Topolová.

Jak řadíte vy? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.