Kdo to má uklidit – aneb zablácené silnice od zemědělců vadí řidičům i motorkářům

Foto: Jiří Soukup

Suchá silnice a zničehonic několikasetmetrový úsek s centimetrovou vrstvou bahna a kamínků od zemědělských, stavebních nebo lesních strojů. Kdo je za to odpovědný a smí se vůbec silnice takto znečistit?


Na polích dozrává zelenina a zemědělci tak se svými stroji zajíždějí do lánů pro sklizeň. Jenže o to, jak vypadá silnice poté, co na ni z pole opět vyjedou, se často vůbec nezajímají. Ostatní účastníci silničního provozu si tak nejenom znečistí svoje auta a motorky, ale mnohdy se také dostávají do nepříjemných situací, protože mokré bláto klouže a od vpředu jedoucích vozů mohou neočekávaně začít odlétávat kaménky a kusy hlíny.

Přitom zákon 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích říká v paragrafu 23 zcela jasně, že „Vozidla vjíždějící na pozemní komunikaci musí být předem očištěna tak, aby neznečišťovala pozemní komunikaci“. Zákon tedy jasně ukládá řidiči jakéhokoliv vozidla, aby ho před vjezdem na pozemní komunikaci očistil. Tím se myslí především bláto na podvozku a pneumatikách, ale zapomenout se nesmí ani na náklad, jako je třeba dřevo, řepa, brambory nebo padající písek či štěrk z korby nákladního vozu.

Že to řidiči těchto vozidel nedělají je nabíledni. Na poli stěží najdete „wapku“ nebo alespoň hadici s vodou. Dá se tedy s přimhouřením oka pochopit, že řidiči nemají jinou možnost, než na silnici vjet i se špinavým vozidlem. V takovém případě by ale měl být provozovatel vozidla připraven silnici ihned očistit. Například kropícím nebo zametacím vozem. V zahraničí to není nic neobvyklého, u nás se s takovým postupem setkáte maximálně u velkých stavebních firem. Zemědělci a lesníci ale mnohdy bez problémů udělají ze silnice pole a hlavu si s tím příliš nelámou.

Přitom když na nečekaně zablácenou silnici vjede například v zatáčce motorkář, může takové setkání s lidskou arogancí skončit velmi nepříjemně. Ale ani řidiči aut to nemusí mít se zvládnutím jízdy na mokrém blátě snadné. Mazlavá hlína totiž funguje skoro stejně jako led nebo sníh. Jenže ten v zimě tak nějak na silnici řidiči čekají a měli by mít i zimní pneumatiky. Vjet ale v červenci, při teplotách kolem 25 stupňů Celsia v rychlosti 90km/h do zatáčky pokryté mokrým blátíčkem, to už je výzva i pro zkušeného řidiče.

V případě, že budete chtít někam nahlásit silně znečištěnou a tedy nebezpečnou silnici nahlásit, můžete na lince 158, nicméně za stav silnic je většinou odpovědné ŘSD, kde se ale nějaká okamžitá akce moc očekávat nedá.

Setkali jste se někdy s nebezpečnou situací způsobenou znečištěnou silnicí? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.