Mohou retro modely zachránit automobilový trh?

Foto: FavCars

Hodně ikonických automobilových modelů by si zasloužilo svoji současnou retro verzi. Těšit se můžeme například na Renault 5, ale co třeba takový Ford Capri ze seriálu Profesionálové nebo Renault 4?


Mnoho automobilových výrobců znovu přemýšlí nad výrobou modelů, které ve své době měnily automobilový trh. Ať už to je Fiat 500, VW Beetle nebo třeba chystaný Renault 5. Důvody jsou zřejmé: nostalgie a touha po starých dobrých časech by mohla probudit chuť zákazníků nakupovat nová auta. Ta současná jsou totiž pro velkou skupinu zákazníků až příliš unifikovaná a nemají žádného ducha.

Retro design přináší původní designové prvky do současnosti a má účinek napříč generacemi. Například takové Mini láká snad všechny věkové skupiny, a současný Ford Mustang také není v žádném případě apriori atributem starého muže. Prostě retro design táhne a některé automobilky v něm vidí možnou cestu, jak oslovit nové zákazníky všech věkových skupin. Vzpomeňte třeba jenom na retro automobil vycházející z původní Škody 110R

A jsou tady i další ikonické modely. Opel Manta, VW Scirocco a samozřejmě Ford Capri, to byly automobilové modly 70. let. Ford Capri byl z této trojice prvním. Od roku 1968 se tohle kupé objevilo jako evropský pony car, říkalo se mu „Mustang pro malé muže“. Capri se na trh dostalo dva, resp. šest let před konkurencí. Pokud by se Ford rozhodl pro nové retro vydání, jistě by tím potěšil nemalou skupinu zákazníků.

Těšit se ale snad můžeme na retro variantu modelu Renault 5, která by se mohla objevit v roce 2022. Renault 5 je mnohými považován za kultovní model značky. Na svět přišel v roce 1972 a ve výrobě byl až do roku 1996, kdy ho nahradil model Clio. Design prototypu nenechá nikoho na pochybách, že jde o „er pětku“. S retro designem je to totiž trochu ošemetné. Své by o tom mohl vyprávět například Volkswagen Beetle, který byl novou verzí legendárního „brouka“, nebo třeba Fiat 500.

Podobně by se mohl objevit například i Renault 4, jehož kariéra trvala dlouhých 30 let. Navíc to bylo vůbec první sériově vyráběné vozidlo s jednodílnými dveřmi zavazadlového prostoru připevněnými k horní části. Celosvětově se prodalo přes osm milionů R4. Není divu, Renault byl praktický, všestranný a především levný. I francouzská policie spoléhala na R4 - jak ukazují četné filmy například s Louisem de Funèsem.

Jaké auto byste rádi v retro designu viděli? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.