Model Scout bude opět pouze ve verzi kombi, tentokrát ale s možností naftového dvoulitru s výkonem 200 koní a vždy s pohonem 4x4. Na výběr bude i benzínová varianta 2,0 TSI s výkonem 190 koní
Model Škoda Octavia Scout je tradičně k dispozici výhradně s karoserií combi. Nejnovější Scout je k dispozici výhradně s pohonem všech kol. „Nejviditelnějšími vizuálními změnami jsou výrazné provedení nárazníků, lemy blatníků a prahů a stříbrné detaily jako zpětná zrcátka a lišty oken,“ říká Daniel Petr z oddělení exteriérového designu ŠKODA AUTO. „Outdoorový charakter vozu je kromě stříbrných detailů zvýrazněn také novým designem kol,“ dodává. Pro model Scout mohou zákazníci zvolit exkluzivní osmnáctipalcová kola z lehké slitiny v designu Braga, nebo devatenáctipalcové ráfky v designu Manaslu. Co se barev týče, zákazníci mohou vybírat z obvyklé palety. „Pro prezentaci vozu jsme zvolili barvu modrá titan, která vozu velmi sluší. Podobně jako další světlé odstíny, které u modelu SCOUT doporučuji, hezky zvýrazní kontrast mezi karoserií a novými designovými prvky,“ říká Daniel Petr.
Samozřejmostí je u modelu Scout o 15 mm zvýšená světlá výška, která zlepšuje průchodnost vozu lehkým terénem. „Už klasické provedení modelu OCTAVIA je krásnou ukázkou moderního designu a outdoorová varianta vyvolává stejné pocity, jen s trochu jinou perspektivou,“ komentuje Daniel Petr vzhled novinky. Nejnovější Škoda Octavia Scout je samozřejmě také velmi praktický vůz. Karoserie combi ukrývá zavazadlový prostor o objemu 640 litrů, což je pro model Škoda Octavia Scout rekordní hodnota. S délkou 4 703 mm je to také nejdelší Octavia Scout v historii. Manévrování s vozem si tak mohou řidiči usnadnit pomocí volitelného panoramatického kamerového systému na displeji palubního infotainmentu.
Škoda Octavia Scout může být samozřejmě vybavena i dalšími nejmodernějšími bezpečnostními asistenty a prvky digitální výbavy. Mezi ně se premiérově řadí například head-up displej nebo systém upozorňující na vozidlo v jízdním pruhu až 70 metrů za vozem. Specialitou interiéru provedení SCOUT jsou kromě log této verze i ozdobné lišty, kontrastní prošívání v hnědé barvě a sedadla s potahem ThermoFlux. Volitelně jsou k dispozici elektricky ovládaná ergonomická přední sedadla s čalouněním v kombinaci kůže a materiálu Suedia. Nechybí samozřejmě ani hliníkové pedály a pro provedení Scout specifické rohože. Škoda Octavia Scout má standardně nejmodernější infotainment Columbus s velkým desetipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitální asistentkou Laurou a bohatým portfoliem online služeb. Nejen díky tomu je nová OCTAVIA SCOUT doposud nejvšestrannější model svého druhu.
Škoda Octavia Scout je tradičně spojena s pohonem všech kol, ve čtvrté generaci tohoto modelu tomu není jinak. Špičkové motory 2,0 TSI se 140 kW (190 koní) a 2,0 TDI se 147 kW (200 koní) a 2,0 TDI s 110 kW (150 koní) jsou k dispozici výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou DSG převodovkou. Špičkový pohon všech kol s hydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou je schopen reagovat i na nejmenší rozdíly v otáčkách kol a automaticky přenáší během milisekund hnací sílu na kola s nejlepší přilnavostí. Podle potřeby může na zadní nápravu spojka přenést až 90 % točivého momentu a jedno konkrétní kolo může přenášet až 85 % hnací síly.