Změny jsou větší, než většina lidí postřehne. Možná to tak na první pohled úplně nepůsobí, ale například celá příď vozu je kompletně nová. Vše od hrany kapoty směrem dolů je přepracované.
Modernizovaná Škoda Octavia v sobě skrývá více změn, než by se na první pohled mohlo zdát. „Změny jsou větší, než většina lidí postřehne. Možná to tak na první pohled úplně nepůsobí, ale například celá příď vozu je kompletně nová. Vše od hrany kapoty směrem dolů je přepracované,“ vysvětluje rozsah změn na přídi vozu Alexander Leicht, který měl modernizaci této části auta na starosti. Zdůrazňuje především určité vizuální „vyčištění“ povrchů.
Nová Octavia s inspirací modelu Superb
Například spodní mřížka v nárazníku se teď po vzoru většího modelu Superb táhne z jednoho předního rohu až na protilehlý kraj a zdůrazňuje tím šířku vozu. „Nové provedení takzvaných Air Curtains ovšem dodává přídi oproti Superbu sportovnější a dynamičtější vzhled. Air Curtains jsou také větší a přispívají ke zlepšení proudění vzduchu,“ říká Leicht.
Více světla i sportu
Hlavním poznávacím znakem vozu ale nejspíš nebude nárazník s novými tvary, prim totiž u inovovaného modelu hrají světlomety. „Ty nově jakoby objímají masku chladiče, v základním i Full LED Matrix provedení pak mají nové světelné signatury, které zdůrazňují linky a onen efekt objetí,“ vysvětluje Leicht. Full LED Matrix světla mají novou techniku s více segmenty a také designový prvek Crystallinium, který už dostaly i modely Superb a Kodiaq nové generace. I samotná maska chladiče je nová: má tenčí, celkově decentnější rámeček, její lamely jsou více vzpřímené a linka jejich zlomu navazuje na další linky na přídi. Nechybí ale ani pro Octavii typický čtyřoký design světel.
Specifický tvar nárazníku pro verzi RS
V inovované podobě se přestavuje i sportovní provedení RS, i tady došlo hlavně ke změnám na přídi. Nové světlomety jsou tu samozřejmostí, stejně jako černá lesklá maska s plaketou RS. Nárazník dostal zcela specifické tvary, odlišné od ostatních provedení. „Zdůrazňujeme tím šířku auta, zároveň ale chceme detaily podpořit dynamický charakter vozu,“ vysvětluje Jounggeen Kim, designér zodpovědný právě za vzhled inovované Octavie RS. Černé plochy v nárazníku podle něj pomáhají dodat této části auta dynamiku, zdůraznit proporce a dát vyniknout plochám lakovaným v barvě karoserie. „Inspirací tu jsou třeba tvary křídel letadel,“ ukazuje Jounggeen Kim detail v rohu nárazníku.
Konečně rovné blinkry
V zadní části Octavie jsou nové zadní světlomety a samozřejmě nápis Škoda v novém vizuálním stylu automobilky. „Měnila se grafika světlometů, třeba ukazatele změny směru jsou teď výhradně horizontální, krystalické prvky uvnitř světel více navazují na segmentovanou signaturu ve tvaru C. Odtrhová hrana, kterou světlomety tvoří, je aerodynamicky optimalizovaná,“ říká ke světlům Karel Linhart, který měl při modernizaci vozu na starosti právě zadní část auta.
Karel Linhart měl při modernizaci vozu na starosti zadní část auta. Pracoval i na novém zadním nárazníku. „Snažil jsem se přinést tu návaznost na boční linie dveří a prahu a hodně jsme si hráli s povrchy. Ty jsou celkově uhlazenější, ale docílit minimalistického vzhledu aniž by působil zároveň příliš jednoduše a fádně, bylo to nejobtížnější,“ vysvětluje Linhart změny. Horizontálně orientovaný zadní nárazník proto využívá rafinované prolisy, hrany i konkávní plochy. Zadní odrazky jsou začleněny do oblasti difusoru, takže to vypadá, že lakovaná část nárazníku doslova obepíná.
Udržitelnější interiér
Vzhledových změn se dočkal i interiér modernizované Octavie. Tady jsou k dispozici nové udržitelnější materiály, čtyři výbavové stupně a celkem devět takzvaných Design Selections, které určují celkovou atmosféru v interiéru. Zájemci mohou volit třeba provedení čalounění z ekologicky činěné kůže nebo verze s využitím textilií z recyklovaných materiálů. Atraktivní novinkou jsou detaily v provedení Dark Chrome namísto dosavadních světlých chromovaných prvků.