Parkování „na pána“? Fenomén (nejen) pražských ulic

Foto: Jan Smékal

Zaparkovat v Praze a nespáchat při tom nějaký dopravní přestupek, je čím dál tím složitější. Někteří řidiči si s tím však hlavu nelámou a řeší to po svém. Pustí „blikačky“ a hotovo.


Zaparkovat v centru Prahy je v současné době téměř nemožné. Všechna parkovací místa jsou obsazena, a co hůř, obsazena jsou i ta místa, kde se parkovat nesmí. Auta tak stojí ve vjezdech do garáží, na přechodech, v křižovatkách, na místech pro invalidy nebo zásobování a někdy také na místech, kde by to asi napadlo málokoho. Například před světelnou křižovatkou na bíle vyšrafovaném místě, resp. na místě, které je označeno vodorovným dopravním značením V13. Pustí blikačky a myslí si, že tím je to vyřešeno. Ale není.

Značka V13, tedy šikmé rovnoběžné čáry, totiž vyznačuje plochu, do které je zakázáno vjíždět nebo nad nÍ nákladem zasahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci. Rozhodně tedy NENÍ dovoleno na takovém místě parkovat. Tím spíše, když je takové místo před světelnou křižovatkou a zastávky MHD. Porušení zákazu stání, resp. zastavení, může v takovém případě přijít hříšníka poměrně draho.

Bohužel, ve velkých městech je takové bezohledné parkování celkem běžným jevem. Obyvatelé centra města se například dnes a denně domáhají toho, aby jim řidiči neparkovali před výjezdem z garáže, živnostníci zase hořekují nad tím, když jim nějaký neslušný řidič zastaví například před nakládací rampou. V takových případech pak nezbývá, než zavolat policIi, která může v odůvodněných případech nařídit odtah vozu.

Řešením problémů s parkováním by mohly být například parkovací domy na okrajích města. Praha jich má ale zoufale málo a tak jen velmi malá část řidičů takovou možnost využije. Přitom například ve Vídni jsou tisíce parkovacích míst přímo u linek metra. Parkovné stojí pár euro a v ceně je i celodenní lístek na městskou dopravu (záleží na tarifu). Snad se toho řidiči v Praze a dalších městech také jednou dočkají. Zatím se zdá, že politika městských úředníků tenhle problém nijak neřeší a radši pokutuje řidiče, kteří si zvykli parkovat tzv. „na pána“, tedy volně přeloženo – kde se jim zlíbí.

Jaký máte názor na parkování v Praze? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.