Pokuty jsou nízké. Řidiči dodávek se záchranářskou uličkou mnohdy příliš nezabývají

Foto: Jiří Soukup

Nízké pokuty a téměř nulová přítomnost policie. To svádí mnohé řidiče k páchání dopravních přestupků. Některé jsou z pohledu bezpečnosti marginální, jiné ale mohou v extrémních případech ohrozit i životy.


Zneužití záchranářské uličky může být potrestáno pokutou až 2.500 korun. S ohledem na závažnost přestupku to však není dle našeho názoru zase až tak moc. Proč? Představte si například situaci na pražské Jižní spojce, která se směrem do centra v jeden okamžik zužuje tak, že dostat tři auta vedle sebe vyžaduje již skutečně trochu toho řidičského kumštu. Jakmile tedy do uličky vjede například neukázněný řidič dodávky, a za ním pojede třeba sanitka, dojde minimálně ve zmíněném místě ke zdržení. Přitom každá sekunda může při záchraně lidského života hrát klíčovou roli.

Stejná situace pak může nastat také v případě, kdy řidič sice záchranářskou uličku nezneužije, ale zůstane stát v jízdním pruhu, čímž znemožní průjezd vozidel IZS. Při následném úhybném manévru, například před zmíněnou sanitkou, opět utíkají drahocenné sekundy. Bohužel, velice často se takto chovají řidiči, kteří by měli být spíše příkladem pro ostatní. Mluvíme o profesionálních řidičích kamiónů a dodávek.

Ti totiž velice často na různých sociálních sítích, nebo třeba v diskuzích pod články na téma přestupků a nebezpečné jízdy řidičů kamiónů, dávají najevo, že jsou to právě oni, kdo umí řídit, kdo ví, jak se v jaké dopravní situaci chovat, kdo neustále poukazuje na to, jak jsou řidiči osobních vozidel vůči nim bezohlední, atd... Mnohdy však opak bývá pravdou a jsou to právě oni, profesionální řidiči, kteří dělají na silnicích problémy. Přitom povinnost vytvořit záchrannou uličku definuje § 41 odstavec 8 zákona o provozu na pozemních komunikacích.

Ten říká, že není-li dálnice, nebo silnice pro motorová vozidla s nejméně dvěma jízdními pruhy volně průjezdná z důvodu kolony stojících nebo pomalu jedoucích vozidel, jsou řidiči vozidel povinni vytvořit mezi jízdními pruhy prostor pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy; při tom smějí vjet na krajnici nebo na střední dělící pás. Jsou-li v jednom směru jízdy více než dva jízdní pruhy, vytváří se tento prostor mezi jízdním pruhem, který je nejvíce vlevo, a k němu přiléhajícím jízdním pruhem. Do tohoto prostoru smějí vjet pouze vozidla s právem přednostní jízdy, vozidla správce pozemní komunikace a vozidla sloužící k odstranění následků dopravní nehody nebo překážky provozu na pozemních komunikacích.

Jakou máte zkušenost s vytvářením uličky? Zažili jste již situaci, kdy ji bezohledný řidič ucpal? Měly by se za tento přestupek zvýšit pokuty? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.