Půjčily si peníze a vyrazily. Dvě holky z Česka jsou s veteránskou „kachnou“ hvězdami Dakaru

Foto: Citroen

Na nejtěžší rallye světa vyrazily s tím nejméně předpokládaným autem. Veteránskou „kachnou“ z roku 1979, tedy Citroenem 2CV, který překřtily na „Duckar“. Auto, i holky samotné, se ihned staly hvězdami letošního Dakaru.


Zpočátku to vypadalo jako totální úlet. Vyrazit na nejtěžší rallye světa s autem, kterému je 45 let a jehož výkon je pouhých 40 koní, to chce už velkou kuráž. Tu ale Bára Holická měla. Závodnice, která celou svoji závodnickou kariéru jezdila s vozy Citroen, se rozhodla, že s legendární „kachnou“ na Dakar vyrazí. „Primární důvod, proč jsem rozhodla pro „kachnu“ byl ten, že to bude sranda, bude to výzva a bude to bavit lidi. Kachna má duši. Auto je navíc technicky jednoduché, tak se nám snad během závodu různé kiksy vyhnou,“ přibližuje Bára důvody, které ji vedly k výběru právě tohoto vozu.

Finančně extrémně náročnou účast řešila Bára crowfoundingem, půjčkou i investicí veškerých svých úspor. Tolik po účasti na Dakaru toužila, že tomu obětovala skutečně vše. Ostatně jak náročné to bylo, jak a kde trénuje, čeho se na soutěži nejvíce bojí a co od ní očekává, si můžete poslechnout v rozhovoru výše. „Dakar je sen každého závodníka, pro mě to byla nereálná meta. Ale potkala jsem Olgu Roučkovou a přes ní jsem se dostala k prvním informacím o Dakaru. Jela sem se tam podívat a hned jsem si začala budovat plán, čím bych chtěla jet,“ přibližuje Bára v rozhovoru první úvahy o Dakaru.

Hned po příjezdu do Saúdské Arábie vzbudila jejich „kachna“, kterou do výtvarně skvěle zdařilého „kabátku“ oblékl Josef Rataj, ohromný zájem. Speciály značek Porsche, Audi, Nissan nebo třeba Toyota jdou stranou. Všechny až magicky přitahuje pestrobarevná „kachna“ a dvě holky, které si to užívají a netrápí se tím, zda budou první nebo poslední. Mají totiž „pouze“ dva cíle. Užít si to a byt první posádkou, která dovede Citroen 2CV do cíle Dakarské rallye.

V době psaní tohoto textu se Bára Holická se svojí navigátorkou Lucií Engovou pohybovala kolem šedesátého místa, ale jak je uvedeno výše – umístění není podstatné. Důležitější je projet cílovou páskou. A Bára pro to udělá všechno. Tak holkám držme palce a smekněme pomyslný klobouček!

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.