S autobusem plným lidí předjížděl před zatáčkou a na plné čáře. Hraničilo to s obecným ohrožením

Foto: Jan Smékal

Přijet do příští stanice o dvě minuty později, nebo ohrozit dvacet lidí v autobusu a předjíždět v zatáčce na plné čáře? Někteří řidiči autobusů v tom mají jasno. Raději by ale měli hodit řidičák do popelnice.


Dojet do příští stanice včas je cílem každého řidiče autobusu a samozřejmě i přáním každého cestujícího. Jsou ale situace, kdy je lepší dojet do cíle o pár minut později, než nedojet vůbec. Jenže řidiči autobusů jsou pod velkým tlakem zaměstnavatelů, někdy i cestujících, a tak někteří z nich mají občas hranici vnímání bezpečnosti jízdy posunutou do neakceptovatelné roviny. Páchají potom přestupky, které mohou hraničit s obecným ohrožením.

Vodorovné dopravní značení V1a, podélná čára souvislá, je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci. Tolik hovoří zákon. V praxi to znamená, že řidič autobusu by mohl na plné čáře objet stojící traktor, nebo například předjet cyklistu, pakliže by se stále s vozidlem vešel do svého pruhu. Předjíždět jedoucí vozidlo a přejet přitom do protisměrného pruhu je však zapovězeno.

To ale neřešil řidič autobusu 315, který jezdí na pravidelné lince z Benátek nad Jizerou do Prahy. Kousek za Benátkami se rozhodl, že předjede pomalu jedoucí traktor. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby se tak ovšem nestalo na nepřehledném úseku před zatáčkou a navíc na silnici, na které bylo již zmíněné vodorovné značení V1a, tedy zákaz předjíždění. Předjížděcí manévr dokončil autobusák těsně před zatáčkou a to jen díky tomu, že řidič traktoru snížil svoji rychlost. Téměř v ten samý okamžik navíc projelo v protisměru jiné osobní auto.

Řidič autobusu se tímto manévrem dopustil přestupku, kterým ohrozil nejen sebe a ostatní účastníky silničního provozu, ale také cestující, které vezl. V krajním případě by šlo takové jednání považovat za obecné ohrožení, nicméně i kdyby tomu tak nebylo, podobní řidiči by měli podle našeho názoru s řízením vozidel hromadné dopravy okamžitě skončit, zahodit řidičský průkaz do popelnice a za volant si raději už vůbec nesedat. A výmluvy, že musí dodržovat jízdní řád, rozhodně neobstojí. Určitě ne ve světle možných následků případné nehody.

Jaký máte názor na nebezpečnou jízdu řidičů autobusů? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.