Takhle vznikají zácpy. Stačí jeden arogantní řidič a půlka Vinohrad je neprůjezdná

Foto: Jan Smékal

Parkování v Praze není rozhodně snadná disciplína. Někteří řidiči si s tím však hlavu příliš nelámou, zaparkují v jízdním pruhu a zablokují tak klidně několik okolních ulic na dlouhé minuty


Že parkování v centru Prahy není nic snadného, ví každý, kdo se někdy pokoušel v centru našeho hlavního města zaparkovat. Úzké ulice, na obou stranách zaparkovaná auta, výjezdy z garáží nebo místa pro invalidy. To vše do karet parkování chtivého řidiče příliš nehraje. Někteří z nich si však s hledáním vhodného místa k zaparkování hlavu příliš nelámou, zastaví v jízdním pruhu, pustí čtyři blinkry a jdou si vyřizovat svoje záležitosti.

Takhle vznikají zácpy. Stačí jeden arogantní řidič a půlka Vinohrad stojí. To se tady děje každou chvíli.
Jaromír P., Obyvatel Prahy 2

Svědkem takové situace byla v minulých dnech i Slezská ulice na Vinohradech, kde řidič dodávky bez sebemenšího zaváhání zastavil v jízdním pruhu, zamkl auto a odešel. V ranní špičce tak bylo otázkou pouhých pár vteřin, než se za ním začne tvořit kolona. To se také skutečně stalo a ke slovu přišel tzv. dominový efekt. Protože se kolona ve Slezské ulici nepohybovala, začaly se ucpávat i boční ulice, včetně Vinohradské. Během deseti minut tak bylo okolí náměstí Jiřího z Poděbrad zcela neprůjezdné.

Na podobné situace zákon o provozu na silničních komunikacích samozřejmě pamatuje. Jasně totiž v paragrafu 25 říká, že při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy. Při zastavení pak musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy. Při zastavení a stání nesmí navíc řidič znemožnit ostatním řidičům vyjetí z řady stojících vozidel. Jak je vidět z úvodní fotografie, řidič zaparkovaného auta by skutečně vyparkovat nemohl a tzv. "rovný" pruh pravděpodobně také neměl šířku 3 metry.

Vozidlo, které výše uvedené ustanovení nedodržuje, tak tvoří překážku provozu a může být samozřejmě odtaženo. Pokuta za tzv. nucený je nyní v Praze stanovena na 1.900,- korun. K tomu si připočtěte ještě cca 250 korun za započatý den na odtahovém parkovišti a zjistíte, že „zaparkování“ na pár minut na špatném místě vás může přijít i na více než průměrný dvoudenní výdělek. Jenže jak už to bývá, než přijede odtahová služba, „přeteče“ dopravní kolaps i do dalších ulic a řidiči tak do práce místo klasické půlhodinky pojedou třeba hodinu. Znáte takové situace, kdy dopravní špička není způsobena běžným provozem, ale nezodpovědným řidičem? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.