Zapomeňte na přetočené tachometry. Nejčastější závada u ojetin je poměrně nečekaná

Foto: Jan Smékal

Nechat si před nákupem ojetého vozu zkontrolovat jeho reálný technický stav je základ dobrého nákupu. Kdo by ale čekal, že nejčastější závadou budou přetočené tachometry, spletl by se. Problém bývá úplně někde jinde.


Nákup ojetého vozu bývá do určité míry vždy spojen s jistou dávkou rizika. To se snižuje úměrně tomu, od koho je vůz kupován, zda je k němu doložena servisní historie a zda prodávající nabízí k vozu také nějakou garanci, resp. záruku nad rámec svých zákonných povinností. Zákazníci se ještě v minulosti nejvíce báli přetočených tachometrů. Tento evergreen obchodu s ojetými vozy v České republice ale bere za své. Zákazníci, kteří si před nákupem nechali prověřit ojeté auto v systému CarTrax, byli totiž překvapeni úplně jiným problémem. 

Přetočený tachometr mělo podle našeho zjištění 19 procent vozidel. Plných 42 procent vozidel pak bylo opravováno po nějaké nehodě, aniž by o tom prodávající nového zájemce informoval
Martin Foltýn; CarTrax 

Podle Martina Foltýna, zakladatele českého startupu CarTrax, se totiž „pouze“ u 19 procent ojetých automobilů zjistil přetočený tachometr: „Součástí fyzické prověrky vozidla je i jeho datová kontrola v globálním systému carVertical. Z výsledku prověrky několika stovek vozidel se ale ukazuje, že přetočené tachometry nejsou tím největším problémem“. Podle Foltýna se při prohlídkách v systému CarTrax v daleko větší míře ukazují problémy se zatajenou opravou vozu po dopravní nehodě. 

Ne vždy se však jedná o nějakou zásadní nehodu a poškození. Nejčastěji jde o výměnu předních světel, blatníků, kapoty a zadní části vozu. Problémem ale podle Foltýna často bývá neodborná a nekvalitní oprava: „Náš zákazník si nechal prověřit ojetý Peugeot 308 CC. Vozidlo vypadalo na první pohled opravdu nádherně, ale při prohlídce se ukázalo, že bylo bouráno na zadní část. Oprava nebyla provedena odborně, což mělo negativní vliv na funkčnost sklápěcího mechanismu střechy, která netěsnila“. Při běžné prohlídce je velmi obtížné takové závady zjistit. Nekvalitní práce se mnohdy projeví pouze při měření roztečí, což na ulici určitě nikdo nezvládne. 

Zájemce o ojetý vůz by ale neměl z informací ohledně opravy po nehodě hned vyvozovat negativní závěry. Je-li vozidlo opraveno odborně, s použitím originálních dílů a postupů schválených a doporučených automobilkou, není třeba nad takovým autem lámat hůl. Vždy je ale potřeba zkontrolovat, co a jak bylo opravováno a to včetně kvality laku. Nejčastěji je to poznat na jiném odstínu opravovaného dílu, nebo například na nechtěně přestříkaném gumovém těsnění, manžetách nebo různých plastových úchytech a zarážkách. 

Zatajené dopravní nehody ale nejsou jediným problémem u aut z druhé ruky. Podle statistiky prohlídek CarTrax, kterých bylo realizováno již několik stovek, jsou časté také problémy na elektronice. Především u vozidel starších 10 let se projevují například závady na automatickém naklápění světel (7 %), funkčnosti klimatizace (13 %), vyhřívání sedadel nebo zadního skla (9 %). Neobvyklé nejsou ani závady na brzdách, kde je častým problémem nedostatečná tloušťka brzdového obložení (27 %), případně zkroucené kotouče (11 %). 

U vozidel do 100 tisíc korun je potom ve větší míře evidován také problém s kvalitou a množstvím motorového oleje, zapalovacích svíček, filtrů a stavu výfukového potrubí. „U těchto vozidel nelze většinou očekávat skvělý technický stav, ale i taková auta jsou samozřejmě vhodná k nákupu. Jen je potřeba ještě před koupí vědět, kolik budou případné opravy a výměny spotřebního matriálu stát, aby byl nákup takového auta pořád ještě výhodný“, uzavírá Foltýn. 

Nechali byste si před nákupem ojetého vozu zkontrolovat jeho reálný technický stav, nebo byste se spolehli na informace od prodávajícího? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.