Důvěřuj, ale prověřuj. To, že nějaký eshop tvrdí na svých stránkách, že má zboží skladem v Praze, ještě nutně nemusí znamenat, že ho skutečně má. Osobně jsem se o tom přesvědčil u pražského dealera Alfa Romeo, společnosti Imofa.
Koupil jsem partnerce ojetou Alfu Romeo. Miluje tuhle italskou značku, ale její stařičká 147 se už začala poroučet. Před domem tedy před pár dny přistála extrémně zachovalá Alfa Romeo Giuiletta. A protože to je ojetina, bylo potřeba udělat nejen několik servisních úkonů, jako třeba výměnu oleje a pneumatik, ale také pár kosmetických procedur. Lak dostal nano ochranu, interiér se nechal vytepovat a vyčistit ozónem, a protože v autě nebyly koberečky, chtěl jsem koupit nové. Nikoliv nějaké univerzální v supermarketu, ale originál. Navštívil jsem tedy eshop společnosti Imofa, která se, mimo jiné, zabývá prodejem a servisem značky Alfa Romeo.
Máme je skladem, ale ne tak docela
Foto: Pavel Foltýn
Na webu bylo uvedeno, že se v prodejně v Praze nachází 5 sad mnou vybraných koberečků, vyrazil jsem tedy do Prahy nakupovat. Chtěl jsem na Alfu koupit ještě pár drobností, jako třeba plastové podznačky nebo klíčenku. Jenže jsem nakonec nekoupil nic. Proč? Ačkoliv měly být koberečky na prodejně, ukázalo se, že nejsou.
Budou prý další den
Ne zrovna vlídný prodavač mi sdělil, že koberečky nejsou na skladě, i přes to, že web tvrdil něco jiného, ale že je může objednat s doručením další den. Nepomohlo ani to, že jsem mu sdělil číslo výrobku, aby ověřil, zda se skutečně bavíme o stejném produktu. Bohužel, bavili. Odešel jsem tedy s nepořízenou, dvěma hodinami promarněného času a zbytečně ujetými skoro 80 kilometry. A reakce vedení Imofa?
Reakce Imofa byla rychlá
Na můj dotaz reagovali zástupci společnosti v podstatě obratem: „Na našem webu je bohužel chyba, na kterou se přišlo díky Vaší marné návštěvě u nás na pobočce a koberce skladem bohužel nemáme, nicméně kolegové pracují na tom, aby informace na eshopu byly správné. Koberečky jsou skladem u importéra na Slovensku a jsme schopni je pro Vás objednat a doručit zdarma na Vaší adresu,“ odpověděl technický ředitel Imofa p. Lukáš Havlas.
Ze Slovenska za 5 - 10 dní
Nabídku nevyužiji. Na webu se totiž nyní uvádí, že doba doručení koberečků je 5 -10 dní, což ve mně moc důvěry nevzbuzuje. Jestliže jsou koberečky ve skladu na Slovensku, úplně nerozumím tomu, proč by měly do Česka putovat až 10 dní. Máme rok 2025 a za takhle dlouhou dobu k nám doputuje zboží i z USA nebo Číny. Takže nakonec si za to (někteří) evropští prodejci mohou sami, že objednáváme zboží jinde. Čínský eshop nabízí doručení za 3 dny. Asi to nebude originál, ale čert to vem. Nakonec se po stejně jenom šlape ve špinavých botách.