Enyaq RS iV míří do prodeje. Je ale pomalejší, dražší a má menší dojezd než třeba Tesla Model Y

Foto: ŠKODA Auto

V ČR byl zahájen prodej vrcholné verze modelu Enyaq RS iV v provedení SUV, které doplnilo již dříve uvedené Coupé RS iV. Cena vozu je ale o stovky tisíc vyšší než například u Tesly Model Y.


S novým modelem Enyaq iV udělala česká automobilka významný krok v realizaci své elektromobilní strategie. První sériový model značky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) v sobě spojuje typické přednosti vozů Škoda, které kombinuje s ekologickým provozem. Široký výběr verzí korunuje vrcholné provedení RS iV, které se nyní dostává na český trh i v karosářské variantě SUV.

Škoda Enyaq RS iV naplňuje poslání vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky. Za doporučenou prodejní cenu 1.644.900 Kč včetně DPH dostanou zákazníci vše, co od vrcholné verze elektromobilu očekávají. Všichni autorizovaní prodejci již zahájili příjem objednávek, první exempláře budou svým majitelům k dispozici v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku. „Po úspěšném uvedení modelu Enyaq iV, který se ihned stal jedničkou českého trhu a v současnosti drží třetinový podíl mezi všemi elektromobily, přináší nový Enyaq RS iV ještě více dynamiky a emocí. Spojuje velkorysý vnitřní prostor s atraktivním vzhledem a jízdními výkony, které označení RS iV dělají čest,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.

Škoda Enyaq RS iV disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm. Díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě, má stálý pohon všech kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za pouhých 6,5 s, maximální rychlost dosahuje 180 km/h. Je tedy o 20 km/h vyšší než u všech ostatních variant tohoto elektromobilu. O skvělou ovladatelnost ve vysokých rychlostech se stará sportovní podvozek s progresivním řízením. Díky efektivní aerodynamice je vrcholné SUV velmi úsporné a dosahuje dojezdu přes 500 km v režimu WLTP.

Jde ale také o druhou nejdražší škodovku vůbec. Dražší je už „pouze“ model Enyaq Coupe RS iV, které se prodává za 1.704.900,-Kč. Enyaq RS iV je tak například o téměř rovných 300 tisíc korun drařší, než Tesla Model Y ve verzi Long Range. Tesla má navíc i větší výkon (258kW), vyšší maximální rychlost (217km/h), o vteřinu a půl rychlejší zrychlení z nuly na sto, a také o trochu větší dojezd ( dle metodiky WLTP 533 km). Tesla Model Y není sice přímým konkurentem pro model Enyaq RS iV, nicméně i Tesla nabídne slušný prostor pro čtyřčlennou posádku a jejich zavazadla. Jiné už to ale bude v subjektivně vnímané disciplíně, kterou je design.

Design přídě modelu Enyaq RS iV zvýrazňuje maska Crystal Face, kde 131 LED diod osvětluje vertikální lamely a horizontální linku přední masky. Stejně jako všechny ostatní modely RS značky Škoda má i Enyaq RS iV červený reflexní pásek v zadním nárazníku, který se táhne přes celou šířku vozu. Vysoký standard základní výbavy potvrzuje vyhřívané čelní sklo, navigace či balíček Asistovaná jízda 2.5.

Uvedením modelu Enyaq RS iV značka Škoda ještě více zpřehlední strukturu své nabídky. Nejprve si zákazník zvolí jeden ze dvou designů interiéru – RS Lounge nebo RS Suite, které jsou exkluzivně nabízeny pro tuto variantu. Následně lze vybírat z celé řady výbavových paketů či jednotlivých prvků výbavy, mezi které patří například tažné zařízení nebo panoramatické střešní okno. Majitelé nového vozu Škoda Enyaq RS iV mohou využívat výhod ekosystému Škoda iV a prostřednictvím karty Powerpass dobíjet na více než 400 000 místech po celé Evropě. Na vybraných nabíječkách je možné dobít vůz i bez karty díky nové funkci Plug & Charge, která vůz Enyaq iV RS sama identifikuje.

Uvedením verze RS iV se dále rozšiřuje nabídka modelové řady Enyaq iV na českém trhu, cesta elektrifikace značky Škoda však tímto, podle automobilky, teprve začíná. Mladoboleslavská automobilka totiž plánuje do roku 2026 uvést celkem 3 nové plně elektrické modely: vedle sedmimístného rodinného vozu vycházejícího z konceptu Vision 7S to budou ještě kompaktní SUV a malý městský elektromobil, který zpřístupní lokálně bezemisní pohon široké skupině zákazníků. Do roku 2030 chce Škoda Auto dosáhnout podílu čistě elektrických modelů v Evropě přes 70 %.

Uvažujete nad nákupem vozidla s čistě elektrickým pohonem? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.