Nedostatek čipů stále drtí automobilky. Hyundai však odolává

Foto: Jiří Soukup

Výrobu omezují prakticky všechny světové automobilky. Důvodem je nedostatek čipů. Automobilce Hyundai se však daří této krizi úspěšně čelit


Objem produkce automobilů v České republice překonal milionovou hranici. Oproti předchozím letem se tak ale stalo až o dva měsíce později. Celkově bylo do konce listopadu vyrobeno 1 023 772 osobních vozidel, tj. o 2,9 procent méně, než v roce 2020. V samotném listopadu přitom výroba díky mírnému zlepšení situace v dodávkách polovodičů meziročně vzrostla. Přes desetinu tuzemské produkce aktuálně tvoří elektrifikované modely, k nimž se od listopadu přidaly nově i hybridní vozy Toyota vyráběné v Kolíně. 

Z aktuálních statistik je patrné, že na trhu s čipy došlo v listopadu k určitému zlepšení. Poprvé od dubna tohoto roku překonaly automobilky hranici 120 tisíc vyrobených kusů měsíčně a český autoprůmysl by se tak mohl v letošním roce přiblížit alespoň loňské výkonnosti. Čipová krize však bohužel stále není za námi a nadále negativně ovlivňuje automobilky i zejména dodavatelské firmy. Ani aktuální výhledy na rok 2022 zatím nejsou zcela optimistické. Apelujeme proto na novou vládu, aby program Antivirus B ponechala v účinnosti a k případné aktivaci připravila systém kurzarbeit“ hodnotí aktuální vývoj Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu. „Dobrou zprávou je, že se zahájením výroby modelu Toyota Yaris v Kolíně pokrývá výroba v ČR kompletní paletu elektrifikovaných pohonů. Tuzemští výrobci tak dokážou uspokojit širokou zákaznickou poptávku po vozech s nejen spalovacími motory, ale bateriovými, plug-in hybridními a nově i hybridními pohony,“ dodává Zdeněk Petzl. 

Celkově bylo do konce listopadu vyrobeno 1 023 772 osobních vozidel, tedy meziročně o 2,9 % méně. Do výkonnosti výroby v dosavadním průběhu roku se promítá nedostatek čipů, jehož následkem bylo omezování výroby prakticky u všech světových automobilek. 

I nadále se daří této krizi čelit nošovické automobilce Hyundai. Ta od ledna do konce listopadu vyrobila 257 000 vozidel, tj. o 19,1 procent více než vloni. V listopadu pak bylo v Hyundai vyrobeno 25 400 automobilů (- 1,4 %). ŠKODA AUTO ve svých tuzemských závodech vyrobila celkem 630 317 automobilů, tj. o 8,7 procent méně než v předchozím roce. V listopadu vyrobila automobilka 83 143 vozidel, tedy meziročně o 9,8 procent víc. 

Také v kolínském závodě Toyoty došlo v uplynulém měsíci ke zlepšení situace. Přispěl k tomu také nový model Toyota Yaris, jehož výroba byla v Kolíně začátkem listopadu slavnostně zahájena. V dosavadním průběhu roku vyrobila Toyota 136 455 vozidel (- 7,7 %), v listopadu to bylo 15 374 vozidel (- 1,4 %).

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.