Prodejci zánovních ojetých vozů mění taktiku a začínají výrazně zlevňovat

Foto: Jan Smékal

Ačkoliv nová vozidla neustále zdražují, ceny některých zánovních aut poprvé za dva roky poklesly. V některých případech až o 80 tisíc. Stojí za tím změna obchodního modelu některých prodejců.


Současný trh s ojetými vozy vykazuje několik anomálií. Tou první je nedostatek a  neustálé zdražování kvalitních ojetin, které v některých případech stojí aktuálně více, než za kolik byly prodány před dvěma lety. Ta druhá anomálie spočívá ve faktu, že i přes vlnu zdražování se někteří prodejci ojetých vozidel rozhodli k opačnému kroku. Zlevní prodávané vozy a získají tak vyšší tržní podíl. To by mohlo vést i k vyšší ochotě majitelů starších vozidel nabízet svá auta k prodeji, případně protiúčtu, a opět rozpohybovat domácí trh s ojetými vozy, který je aktuálně výrazně ovlivněn dovozem nekvalitních a starých ojetin ze zahraničí. 

Snížením prodejních cen chceme, mimo jiné, kompenzovat zvyšování úrokových sazeb na trhu finančních služeb
Robert Imling; Ředitel Louda Auto+ 

Podle Roberta Imlinga, ředitele společnosti Louda Auto+, se u zánovních modelů nejprodávanějších značek Škoda, Volkswagen a Hyundai sníží v následujících dnech ceny o 30 až 80 tisíc Kč. Na další snížení ceny, a to až o 50 tisíc korun, potom dosáhnou ti klienti, kteří si pro nákup vozidla zvolí některou z forem financování. Půjde především o tzv. „vozidla z první ruky“, nicméně dílčí úpravy cen se dotknou i starších vozidel napříč celým portfoliem. Sekundárním efektem zlevňování by potom měl být i pozitivní dopad na levnější vozy z tzv. protiúčtu. 

Pandemie, čipová krize, růst cen energií a nakonec válka na Ukrajině, to vše vede k prodlužování dodacích lhůt na nové vozy a zvyšování jejich cen. Ceny zánovních ojetých aut se kvůli tomu přiblížily předkrizovým cenám nových vozů. „To je situace, ke které lze obchodně přistupovat několika různými způsoby,“ uvedl ředitel Imling a vysvětluje: "Rádi bychom nastalé situace využili k navýšení našeho tržního podílu a získali díky výhodné ceně příliv nových zákazníků pro naše autocentra. Není tajemstvím, že prodejem automobilů získáváme také klientelu pro následný servis, opravy a další doplňkové služby“, vysvětluje zajímavou obchodní strategii Imling. 

Jestli zlevňování zánovních ojetin povede k celkovému cenovému ochladnutí sekundárního trhu s ojetými vozy, ukáže několik následujících měsíců. Faktem ale zůstává, že takto výrazné zlevnění může skutečně zájem o ojeté vozy vrátit do „normálu“.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.