A je to venku – Škoda dnes představila nadupaný Enyaq Coupé iV RS

Foto: ŠKODA Auto

Automobilka ŠKODA dnes v pražské Lucerně představila nový Enyaq Coupé iV. Novinka se bude vyrábět v Mladé Boleslavi a ve verzi 80 iV má mít podle metodiky WLTP dojezd až 545 kilometrů


Po elektrickém SUV Enyaq iV se v nabídce ŠKODA Auto objevuje další elektromobil postavený na plně elektrické platformě MEB. Nový Enyaq Coupé iV představuje elegantnější a dynamičtější alternativu k původnímu vozu a společně s ním se bude vyrábět na lince v Mladé Boleslavi. V tom jsou obě provedení SUV Enyaq jedinečná, jde doposud o jediné modely na platformě MEB, které vznikají mimo Německo.

„Po úspěšném uvedení vozu Enyaq iV přináší nový Enyaq Coupé iV do rodiny ŠKODA iV ještě více emocí, sportovního charakteru a elegance. Designérům a inženýrům ŠKODA Auto se přitom podařilo skloubit vysokou funkčnost s emocionálním vzhledem,“ představuje nový model Thomas Schäfer, předseda představenstva ŠKODA Auto.

Nové SUV kupé také pokračuje v zavádění dalších novinek do nabídky elektrických vozů Škoda. Jednou z nich je i provedení RS. „Nová vrcholná verze je zároveň prvním čistě elektrickým vozem RS značky ŠKODA. Enyaq Coupé iV s velmi elegantní karoserií dokonale spojuje emotivní vzhled a vysokou účinnost a nabízí velkorysý prostor typický pro vozy značky Škoda,“ říká Schäfer.

Jelikož technika i základní designový jazyk vycházejí z modelu Enyaq iV, je pochopitelně hlavní novinkou v provedení modelu Škoda Enyaq Coupé iV tvar jeho karoserie. Od B sloupku karoserie se svažují linie střechy ve stylu vozů kupé, které dodávají novince ještě emotivnější vzhled. Tento styl je podpořen sportovně tvarovaným předním nárazníkem a také novým provedením bočních prahů lakovaných v barvě karoserie, jež ještě více zdůrazňuje délku vozu.

Zcela nově je tvarována záď vozu s ostře lomenou hranou a nápisem Škoda pod ní na víku zavazadlového prostoru. Specialitou všech provedení Enyaq Coupé iV je prosklená panoramatická střecha, která navazuje na čelní i zadní sklo vozu a která je vyvedena v silném černém tónování. Dynamický design pak podporují kola s ráfky o velikosti 19 až 21 palců. Emotivní vzhled přináší i standardně dodávané LED přední světlomety.

„Nový vůz Enyaq Coupé iV vznikl přeměnou studie VISION iV, které se před dvěma lety dostalo velké pozornosti, v sériový vůz. Elegantní design se skulpturálními tvary a krystalickými prvky zajišťuje dynamický vzhled. Atletickými liniemi vzbuzuje Škoda Enyaq Coupé iV ještě více emocí než úspěšně uvedený vůz Enyaq iV. Enyaq Coupé iV také nabízí známé přednosti vozů Škoda, mezi něž patří velkorysý prostor a vysoká funkčnost,“ komentuje vzhled novinky Oliver Stefani, šéfdesignér automobilky ŠKODA.

Poprvé jako RS

Jako první čistě elektrické kupé značky ŠKODA bude Enyaq Coupé iV k dispozici i ve sportovně laděném provedení RS. Enyaq Coupé RS iV tvoří vrchol nabídky značky ŠKODA. Verze RS disponuje systémovým výkonem 220 kW a točivým momentem 460 Nm, tomu odpovídá jeho dynamika: zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,5 sekundy a maximální rychlost činí 180 km/h, což je o dvacet kilometrů za hodinu více než u ostatních provedení modelu. Podvozek provedení RS i Sportline je vpředu snížen o 15 a vzadu o 10 milimetrů.

Provedení Enyaq Coupé RS iV dostává standardně jedinečnou prosvětlenou masku chladiče Crystal Face se 131 diodami, která se u ostatních provedení dodává na přání. Dále se varianta RS chlubí černými kontrastními prvky, jako jsou lišty oken nebo zadní difuzor, provedení SPORTLINE má také masku chladiče v klavírním laku. U standardních verzí jsou rámečky v chromované vizuální úpravě. Stejně jako všechny ostatní modely RS značky Škoda má i Enyaq Coupé RS iV červený reflexní pásek v zadním nárazníku, který se táhne přes celou šířku vozu. Ostatně zadní nárazník ve variantě RS se u modelu Enyaq Coupé iV pyšní sportovnějším vzhledem.

Standardně dostává Enyaq Coupé RS iV černá 20palcová kola Taurus a na přání antracitová 21palcová kola Vision. Tato kola mají speciální aerodynamické zakrytování. Verze Sportline může mít buď antracitová 20palcová kola Vega, nebo volitelně 21palcová černá kola Betria. Enyaq Coupé RS iV si budou moci zákazníci pořídit také v exkluzivní zelené barvě Mamba, pro standardní provedení vozu uvádí Škoda do katalogu i nové barvy, třeba šedou metalízu Graphite, která nahrazuje barvu Quartz.

Ve výbavě sportovně laděných provedení nechybí ani Matrix-LED přední světlomety. V provedení RS najdeme standardně třízónovou klimatizaci a vůz je vybaven například progresivním řízením. Zákazníci si pak mohou u verze RS zvolit ze dvou designových provedení interiéru.

V obou případech dostanou obložení palubní desky a dveřních panelů v karbonovém dekoru, hliníkové kryty pedálů a sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a logem RS. V provedení Design Selection RS Lounge jsou sedadla čalouněna materiálem Suedia s limetkově zeleným kontrastním prošíváním a lemy. Tentýž barevný akcent najdeme na volantu nebo koberečcích i na palubní desce, která je rovněž čalouněna materiálem Suedia. Na přání mohou zákazníci zvolit Design Selection RS Suite s čalouněním z černé perforované kůže se šedým kontrastním prošíváním. I tato barevná kombinace se promítá dále do interiéru. Varianta Sportline má také specifické provedení interiéru, kterému dominuje černý materiál Suedia.

U ostatních provedení si mohou zákazníci vybírat z designových linií interiéru, které již znají z modelu Enyaq iV. Standardem je tu Design Selection Loft s harmonickou kombinací černé a šedé barvy. Volitelná linie Lodge nabízí udržitelné materiály, například potahy sedadel jsou z 60 % z recyklovaného polyesteru a ze 40 % z přírodní vlny s pečetí Woolmark Company. Design Selection Lounge přináší kombinaci kůže a materiálu Suedia, verze Suite nabízí elegantní černou kůži, varianta ecoSuite pak luxusní atmosféru a udržitelnost: její sedadla jsou čalouněna kůží vyčiněnou za použití výtažků z olivovníku bez použití chemikálií.

Ve všech provedeních modelu ŠKODA Enyaq Coupé iV se může posádka těšit na řadu Simply Clever prvků a dostatek prostoru pro všechny cestující i jejich zavazadla. Těch pojme Enyaq Coupé iV ve standardním uspořádání 570 litrů. Výbava v podobě špičkových asistenčních a bezpečnostních systémů a prvků a také v oblasti komfortu se víceméně shoduje s nabídkou již prodávaného SUV Enyaq iV. Zákazníci tedy mohou získat i tak moderní prvky jako head-up displej s rozšířenou realitou, až devět airbagů, služby konektivity s plánovanými vylepšeními pomocí softwarových aktualizací nebo špičkový parkovací asistent.

U vozu Škoda Enyaq Coupé iV mohou zákazníci vybírat ze dvou velikostí baterie a čtyř úrovní výkonu. Vedle zmíněné verze RS s baterií o kapacitě 82 kWh (77 kWh využitelné kapacity), která má standardně pohon všech kol a výkon 220 kW, je v konfiguraci s touto baterií a pohonem všech kol k dispozici i provedení Enyaq Coupé iV 80x. To disponuje výkonem 195 kW a točivým momentem 425 Nm. Dále je v nabídce provedení Enyaq Coupé iV 80 s pohonem zadní nápravy a výkonem 150 kW. Právě tato varianta nabídne díky kombinaci úspornějšího pohonu jedné nápravy a velké baterii nejvyšší dojezd až 545 kilometrů (v cyklu WLTP). Základem nabídky je pak na většině trhů provedení ENYAQ COUPÉ iV 60 s baterií o kapacitě 62 kWh (58 kWh využitelných) a elektromotorem o výkonu 132 kW pohánějícím zadní kola.

Majitelé vozů Škoda Enyaq Coupé iV mohou nabíjet výkonem až 135 kW. Díky tomu lze baterii o kapacitě 82 kWh při rychlodobíjení nabít z 10 na 80 % její kapacity za pouhých 29 minut. Doma lze pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud nabíjet výkonem až 11 kW a vůz se v závislosti na velikosti baterie nabije za šest až osm hodin. Podobné časy lze očekávat u běžných veřejných nabíječek. Standardně je Enyaq Coupé iV vybaven nabíjecím kabelem Mennekes, pro nabíjení z domácí zásuvky s napětím 230 V a výkonem 2,3 kW je na přání dodávána nabíječka kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. ŠKODA dodává i univerzální nabíječku iV s výměnnými konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW. 

 Majitelé novinky si také mohou nechat domů nainstalovat jeden ze tří wallboxů ŠKODA nebo využít službu Powerpass pro jednoduché nabíjení na více než 260 000 místech v celé Evropě. Nechybí mezi nimi i rychlonabíječky sítě Ionity. Elektřinu, kterou zákazníci prostřednictvím Powerpassu odebírají za zvýhodněnou cenu, uhradí pohodlně v měsíčním vyúčtování.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.