Britský motoristický novinář je známý především svou prací pro portál Car Throttle. Nyní přináší podrobnou recenzi nového elektrického SUV Škoda Enyaq iV, v níž se dozvíte o tomto voze asi úplně všechno.
První plně elektrické SUV ŠKODA je základním stavebním kamenem budoucího trvale udržitelného rozvoje mladoboleslavské automobilky. „ENYAQ iV je pořádný krok pro značku ŠKODA. Jde o vůbec první elektrický vůz postavený na platformě MEB. Škoda Enyaq iV se vyrábí v Mladé Boleslavi, a ztělesňuje to, čemu říkám další vývojový stupeň automobilky ŠKODA: transformaci s důrazem na elektrifikaci a digitalizaci,“ řekl při premiéře elektrického SUV předseda představenstva ŠKODA AUTO Thomas Schäfer.
Ten točivý moment je docela návykový, výkon je také fajn, auto je dobré v zatáčkách, zrychluje s vervou
Alex Kersten
Pro automobilku se jedná o velmi významný model, nejen z pohledu čistě elektrického pohonu, ale také poměrně svébytného designu. Ten ve variantě SUV může vzbuzovat pocit obyčejnosti, nicméně podle našich zkušeností bude pro vnímání celkového designu klíčový výběr barvy karoserie. Zatímco například obyčejná modrá barva udělá z modelu Enyaq opravdu poněkud nevýrazné auto, stříbrná „Arctic“ metalíza posouvá auto úplně někam jinam. Stejně tak to bude s karosérií typu kupé.
V podrobné recenzi představil Enyaq iV britský novinář Alex Kersten, podle kterého se jedná o opravdu všestranné auto připravené pro každodenní užití. Podívejte se na celý test ve videu na titulní stránce našeho webu a dozvíte se všechno o jízdních vlastnostech, nabíjení, elektrickém pohonu, ale také o exteriérovém i interiérovém designu. Ve videu vystupují také experti automobilky ŠKODA. Ti Alexovi vysvětlí například užitečnost tepelného čerpadla, poodhalí vznik speciálního zvuku eNoise, přiblíží důvody použití bubnových brzd na zadní nápravě a přidají spoustu dalších zajímavostí ohledně designu.
Alex nijak neskrývá, že je nadšeným řidičem a rád si řízení užívá. A jízdní chování modelu Enyaq iV chválí: „Ten točivý moment je docela návykový, výkon je také fajn, auto je dobré v zatáčkách, zrychluje s vervou, odpružení je parádní a brzdy také,“ říká. A upozorňuje třeba na skvělou funkčnost rekuperace, oceňuje také tichou jízdu a nesmírně pohodlný interiér s řadou chytrých detailů. „Kdokoli se do něj posadí, ihned se tu pohodlně uvelebí,“ říká Alex.
A jako „petrolhead“ se nenechá odradit ani obvyklou kritikou, která na elektromobily směřuje: „Nabízí dojezd přes 520 kilometrů v cyklu WLTP a neprodukuje žádné emise CO2,“ chválí Alex. Nabíjení je podle něj hračka, ŠKODA navíc k vozu do budoucna nabídne službu v podobě nabíjecí karty, která zajistí možnost nabíjení u více než 180 000 nabíjecích míst, včetně rychlých nabíječek IONITY.