Čínské automobilky oznámily plány na zvýšení prodeje vozidel na vodíkové palivové články, což je mezera na největším světovém trhu s automobily. Vláda by měla oznámit nové plány možná již tento měsíc.
SAIC Motor, největší čínská automobilka, která má partnerství s koncerny Volkswagen a General Motors, v neděli oznámila, že plánuje do roku 2025 prodat více než 10 000 vozidel na vodíkové palivové články. Výrobce užitkových vozidel Beiqi Foton Motor, minulý týden uvedl, že má v úmyslu prodat 4 000 vodíkových vozidel do roku 2023 a 15 000 těchto vozidel do roku 2025. Oznámení přišlo poté, co úředník ministerstva financí tento měsíc uvedl, že Čína zavede nový balíček politik na podporu vozidel na vodíkové palivové články. Čína má nyní flotilu pouze 7 000 vodíkových vozidel, ve srovnání s více než 4 miliony čistě elektrických a plug-in hybridních vozidel. Nové podpůrné politiky tak budou vyžadovat, aby místní samosprávy a společnosti vybudovaly vyspělejší dodavatelský řetězec a obchodní model pro toto odvětví. Tři lidé z oboru obeznámeni s diskusemi o těchto návrzích uvedli, že úřady by mohly oznámit novou politiku již tento měsíc.
Pilotní města budou pravděpodobně zahrnovat Peking, Šanghaj a také města v severních provinciích Šan-si a východní Ťiang-su. Tomuto plánu nasvědčuje fakt, že některé světové automobilky od Toyoty po Hyundai již oznámily plány na vodíková vozidla v Číně.