Micro, švýcarská značka, která je především známa pro výrobu prvního skládacího hliníkového skútru v 90. letech, se chystá zahájit výrobu kompaktního městského elektromobilu inspirovaného mikrovozem Isetta.
Švýcarská značka říká, že průměrně je auto obsazeno pouze 1 až 2 lidmi a nájezdem pouhých 35 km denně, což znamená, že normální automobily jsou příliš velké. Microlino tak podle značky poskytuje „ideální mix“ mezi motocykly a automobily. Dvoumístné Microlino bylo vyvinuto tak, aby poskytovalo správné množství prostoru, dojezdu a výkonu podle průměrných statistik využití. Za tímto účelem poskytuje dostatek prostoru pro „dva dospělé a tři přepravky na pivo“, váží pouhých 513 kg a je schopno dosáhnout maximální rychlosti 90 km/h. Navzdory své podobě nabízí Microlino údajně konkurenční dojezd, a to dokonce o 125 kilometrů víc než podobně velký Renault Twizy. Micro dále tvrdí, že auto lze nabít za pouhé čtyři hodiny z klasické domácí zásuvky.
V souladu s nízkou cenou je kokpit Microlina jednoduchý a minimalistický, kromě digitálního displeje s klíčovými informacemi. Namísto integrovaného zvukového systému je palubní deska vybavena vodorovnou lištou, na kterou lze připojit telefon a bezdrátové reproduktory. S předběžnými cenami, které mají v Evropě začít od zhruba 12 000 EUR je schopno konkurovat Citroën Ami One. Je také pravděpodobné, že bude nabízeno v systémech sdílení městských automobilů ve stejném duchu jako nový dvoumístný vůz Mobilize EZ-1 od Renaultu. První prototyp byl dokončen již v roce 2018, ale nové Microlino 2.0 se více podobá finálnímu sériovému vozidlu. Další prototypy budou následovat od března, přičemž proces homologace má začít v červnu. Společnost Micro očekává, že v srpnu dosáhne schválení evropského typu a v září zahájí sériovou výrobu.