Problém pro Teslu? V Jižní Koreji minulý měsíc prodala pouze jedno auto. Trh s elektromobily stagnuje

Foto: Unsplash

Obavy z bezpečnosti kvůli požárům baterií, nejasnosti ohledně pobídek a problémy s nabíjením omezují prodej elektromobilů v Jižní Koreji.


Trh s elektromobily v Jižní Koreji zažívá problémy a výsledky společnosti Tesla jsou dramatickým příkladem tohoto trendu. V roce 2023 byla americká značka nejvýznamnějším dováženým výrobcem elektromobilů v zemi. V lednu 2024 se jí však podařilo prodat pouze jedno vozidlo.

Ačkoli výsledky společnosti Tesla slouží jako obzvláště dramatický příklad situace v asijské zemi, s problémy se potýká i širší odvětví elektromobilů. Přijetí elektromobilů brání faktory, jako jsou nejasné pobídky pro elektromobily, nedostatek veřejných rychlonabíjecích stanic a obavy z kvality vozidel čínské výroby. Například společnost Tesla v Jižní Koreji v prosinci 2024 prodala 1 022 vozů a v lednu 2024 prodala jediný vůz, uvádí deník Korea JoongAng Daily. Jednalo se o vozidlo Model Y vyrobené v Číně. Na rozdíl od modelů vyrobených na jiných trzích je vybaven lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterií.

Obavy o bezpečnost baterií vyráběných v Číně

Prodej elektromobilů neovlivňují jen pobídky. Agentura Bloomberg například uvádí, že po několika velmi medializovaných požárech vzrostly obavy z bezpečnosti baterií vyráběných v Číně. Data sice ukazují, že obavy z požárů elektromobilů jsou nepřiměřené (v první polovině roku 2023 došlo v Jižní Koreji ke 132 požárům způsobeným elektromobily ve srovnání se 4 000 požáry ročně u spalovacích vozidel), přesto vedly k obavám spotřebitelů. Země se také potýká s nedostatkem rychlonabíjecích stanic. Přestože se Jižní Korea může pochlubit nejvyšším počtem nabíječek na jednoho řidiče na světě, přibližně 90 % z nich jsou pomalé nabíječky. Země zároveň hodně pokročila v konverzi svého vozového parku na elektrický pohon, což znamená, že nabíjecí stanice jsou přeplněné, což vede k dlouhým čekacím dobám pro všechny řidiče.

V důsledku těchto rostoucích obav se trh s elektromobily v Jižní Koreji poprvé od roku 2017 zmenšil. V roce 2023 si tamní spotřebitelé koupili o 0,1 % méně elektromobilů než v roce 2022, a to 157 823 kusů, což vedlo k obavám o budoucnost tohoto odvětví.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.