Škodovka za dva miliony? Ještě ne, ale už chybí jen pár tisíc korun

Foto: Jan Smékal

Když v roce 1989 stála Škoda Favorit 136 L tehdejších 84.600 tisíc korun československých, asi nikoho v tu dobu nenapadlo, že jednou může stát vozidlo této automobilky téměř dva miliony. Přesto se tak stalo


Vozy značky Škoda jsou v České republice mezi řidiči dlouhodobě nejpopulárnější. V segmentu nových i ojetých aut si škodovky stále drží ta nejvyšší prodejní čísla. Je to dáno nejen nezpochybnitelnou kvalitou těchto aut, ale také jejich relativně příznivou cenou a vysokou užitnou hodnotou. Značka samotná se navíc pro Čechy stala jakýmsi „love brandem“, a tak se v Česku škodovky prodávají velmi dobře. Auta si oblíbili nejen soukromí řidiči, ale také firmy, které do svých fleetů kupují nejen Fabie a Octavie, ale často také luxusní Superby a v poslední době i elektrické modely Enyaq.

Elektrické modely však zatím ve firemních fleetech rozhodně nepřevažují. Firmy si je kupují zatím spíše jako deklaraci svého zodpovědného přístupu k životnímu prostředí. Stojí je to ale dost peněz, a to dokonce i přes možnost odečíst DPH a získat nějakou tu dotaci. Škodovka před pár týdny představila elektrický model Enyaq Coupé RS iV, který se dle našeho názoru designově skutečně velice povedl. Jenže tohle je právě to auto, které si bude moci dovolit asi málokterý soukromník a také málokterá firma. Jeho cena totiž začíná na částce 1.559.900,-Kč, přičemž když si zákazník vybere další příplatkovou výbavu, může se dostat s cenou těsně pod dva miliony. Naše konfigurace zvýšila cenu auta na konečných 1.934.000,- korun.

Nutno hned na začátku objektivně přiznat, že do příplatkových položek jsme zahrnuli i prodlouženou záruku na 5 let za 17.000,-Kč a také předplacený servis na 5 let za 52.000,-Kč. Přidali jsme také třeba, podle nás naprosto nezbytné, tepelné čerpadlo za 30.500,-Kč, oranžovou metalízu za 25 tisíc korun, 21 palcová kola za 20 tisíc korun nebo například boční airbagy za cenu 10 tisíc korun. Finální cena jenom pár desítek tisíc pod magickou hranicí dva milióny je ale šokující.

Dva milióny je totiž cena, za kterou už se dají koupit skutečně luxusní vozy typu Audi Q7, BMW X5 nebo například Mercedes GLE. Ano, mluvíme sice o modelech se spalovacím motorem, nicméně o modelech prémiových značek, které svému majiteli, z pohledu pohonu, nabídnou poměrně velkou dávku svobody. Velký dojezd, palivo načerpáno za pár minut, topení na „plné pecky“, žádné hledání správného čipu k dobíjecí stanici, atd…

Až budoucnost ukáže, jestli bude mít elektromobilita šanci prosadit se i u vozidel tohoto typu. U městských vozidel je to jasná věc. U těch rodinných to ale ještě asi nějakou dobu potrvá. Snad se během té doby ceny podobně krásných aut, jako je Enyaq Coupé RS iV, dostanou na úroveň, která bude pro běžného spotřebitele mnohem příznivější.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.