Takhle má vypadat rodinné auto - Peugeot 5008 GT 1.6 PureTech 180 S&S EAT8

Foto: Jan Smékal

Nový Peugeot 5008 jsme dostali k týdennímu testování jenom pár dní po jeho české premiéře. Bílý krasavec ve výbavovém stupni GT a s benzínovým motorem 1,6 PureTech 180 S&S EAT8 nasadil laťku hodně vysoko.


Foto: Jan SmékalJiž na první pohled působí modernizovaná „pěttisícosmička“ velmi elegantním a přitom sportovně střiženým dojmem. V našem případě je tento dojem umocněn ještě bílým perleťovým lakem a černými doplňky, včetně střechy. Kombinace je to skutečně efektní, nicméně v zimním počasí je okamžitě na autě vidět špína, která na tmavším laku tolik vidět není. Trochu to sice ovlivnilo fotografie v článku, ale i tak asi tahle barevná kombinace sluší autu nejvíce.

Foto: Jan SmékalTestovaná verze GT měla pod kapotou čtyřválcovou benzínovou jednotku 1,6 PureTech, která je spojena výlučně s osmistupňovým automatem. Už jsme tuhle kombinaci k dispozici měli, ale v nové 5008 se nám zdálo, že celek působí mnohem jemněji, tišeji a kultivovaněji. Výkon 180 koní je naprosto dostačující, je ale potřeba počítat s tím, že když trošku „přitlačíte na pilu“ bude se spotřeba pohybovat těsně okolo hranice 8 litrů benzínu na 100km. Při klidné jízdě se ale dá spotřeba bez problémů stlačit přibližně o litr níže.

Test Peugeot 308 SW GT Line – I po letech je to pořád švihák
Testujeme elektrický Peugeot e-208 – Krásné auto, se kterým se ale musíte naučit žít

Foto: Jan SmékalInteriér auta musí nadchnout každého milovníka velkých rodinných vozidel. Vepředu je místa skutečně na rozdávání, malý „pežoťácký“ volant padne skvěle do ruky, a kdo je na něj zvyklý, už by neměnil. Vzadu jsou potom tři samostatně posuvné sedačky, což někomu vyhovuje, jiný by možná raději volil lavici dělenou v poměru 2:1. Je to ale čistě věc osobních preferencí. Samostatná sedadla nabízejí skvělou porci prostoru, pohodlí i variability. Dvě sedadla v poslední řadě jsou opravdu nouzová a nelze na ně umístit sedačky s úchytem Isofix.

Foto: Jan SmékalS autem jsme v únorových plískanicích najeli asi 500 kilometrů a užili jsme si je od prvního do posledního. Nový Peugeot 5008 už hodně dospěl a nabízí skutečně velmi komfortní cestování, kvalitní materiály, výkonné motory a v nižších specifikacích i zajímavý poměr výkon/cena. U verzí GT a GT Pack je už potřeba počítat s tím, že cena vozu atakuje hranici jednoho milionu korun. Myslíme si ale, že i tuhle cenovku si nový Peugeot obhájí.

Takhle má vypadat rodinné auto - Peugeot 5008 GT 1.6 PureTech 180 S&S EAT8

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.