Testy Ojetin - Testy a recenze nových i ojetých vozů

TEST PEUGEOT 508 1,6 PURE TECH GT LINE – NENÍ LEVNÝ, ALE STOJÍ ZA TO…

11.04.2019 Redakce

Jestli je nějaká kategorie osobních vozidel natřískaná k prasknutí, tak je to střední třída. Ano, právě ta, do které vběhla francouzská šelma se svým modelem 508, aby trochu rozhýbala nudný designový stereotyp, který v této třídě vládne.


Auto byste sice měli kupovat rozumově, ale co si budeme povídat – jestli se vám nějaké auto nelíbí, tak ho ze seznamu vyhodíte, rozum nerozum. To se ale pravděpodobně u Peugeotu 508 nestane. Automobilka totiž moc dobře ví, že klienti se chtějí trochu odlišit, užít si auto také esteticky, možná se i trochu pochlubit. A podle našeho názor, kdo si pořídí „pětsetosmičku“, ten se bude moci chlubit opravdu dosyta. Mně prostě baví někam s autem přijet a být středem pozornosti J. K testu jsme sice dostali ne úplně výraznou grafitovou metalízu, ale je pravda, že určitou eleganci autu dávala. Je to samozřejmě věc osobního vkusu, nicméně „pětsetosmička“ v nás evokuje spíše příklon ke sportovnímu pojetí jízdy a tak nám třeba červená nebo černá barva k vozu ladí více.

Pod kapotou jsme měli benzínový motor 1,6 s výkonem 180 koní a maximem točivého momentu 250Nm. To jsou naprosto dostačující hodnoty pro opravdu svižnou jízdu. S tímto motorem lze dosáhnout maximální rychlosti 230km/h a zrychlení z nuly na sto za 7,9 vteřiny. Komu by to snad nestačilo, může z nabídky vybrat variantu GT s výkonem 225 koní. S autem jsme najeli přibližně 600 kilometrů s průměrnou spotřebou 7,1l/100km. Většinu cest tvořila dálnice (70%), zbytek pak městský provoz (30%). Při klidné jízdě bez snahy dosahovat rychlostních limitů nebo „poskakování“ v zácpě na Jižní spojce se dá docílit spotřeby kolem 6,5l/100km.

Peugeot 508 hraje především na design a z něj vyplývající emoce.  A nutno říci, že se mu to daří. Přední část auta je díky světlům denního svícení, jež evokují jakési zuby šelmy, ve zpětném zrcátku vpředu jedoucích aut opravdu velmi efektní a rozhodně budí respekt. Ten ostatně budí i u aut jedoucích v závěsu. Záď „pětsetosmičky“ se hodně povedla a obzvláště v červené barvě vypadá skutečně zdařile. Velmi efektní jsou bezrámové dveře, okénka samozřejmě při otevírání a zavírání trochu sjedou, aby se při dovření opět vrátila do horní polohy. Vždycky jsem přemýšlel, jak toto funguje v zimě, kdy hrozí, že sklo přimrzne k okennímu těsnění, ale i když byla při testování auta ještě pěkná zima, skla nepřimrzla.

Interiér auta nás hodně potěšil. Je tu jistá příbuznost s interiérem DS7 Crossback, což znamená, že tu najdete jen velmi kvalitní materiály a až téměř prémiové zpracování. Volič řadící páky automatické převodovky má integrovaná tlačítka pro parkovací mód a pro manuální režim řazení a svádí tak řidiče pořád na něm držet ruku. Staruje se samozřejmě tlačítkem, které je ale potřeba držet. Nestačí ho jenom stisknout. Pod středovým informačním displejem jsou tlačítka podobné klapkám na klavíru. Krásně dosažitelná, efektní, jen v přímém slunci je těžko poznat, jaký piktogram se na nich nachází. Nahoře i dole zploštělý volant padl skvěle do ruky a nabízel bezproblémový pohled na digitální přístrojovou desku. Sedadla pohodlná a to i vzadu, kde se překvapivě pohodlně svezou i cestující vyššího vzrůstu. Jo, a jedna skvělá vychytávka – sice stojí 38 tisíc korun navíc, ale stojí za to. Systém nočního vidění. Upozorní na zvěř nebo chodce, který jde třeba po krajnici.

Zavazadlový prosto nabídl dostatek prostoru pro přepravu bicí soupravy, aniž by bylo nutné sklápět sedadla. Dá se tedy předpokládat, že běžného řidiče uspokojí a při cestách na dovolenou nebo za sportem. Až potud se tedy zdá, že Peugeot 508 GT Line je skvělá volba. A ona je, jen se musíte připravit na to, že každá sranda něco stojí. Základní cena modelu 508 GT Line s motorem 1,6 Pure Tech je totiž 930.000,-Kč. Když si dopřejete pár doplňků jako je třeba panoramatická střecha, nebo již zmíněný systém nočního vidění, může se cena vašeho nového miláčka vyšplhat až na částku 1.249.000,-Kč, což byla cena námi testovaného kousku. Jenže ruku na srdce, za ten pocit, že sedíte v tak atraktivní šelmě, to možná stojí…


Další články