Superb 2,0 TDI combi. Když je Audi drahé, Superb je skvělou alternativou

Foto: Jiří Soukup

Superb, nebo stejně vybavené Audi A6? To je otázka za milión. Doslova. Kdo netrvá na čtyřech kruzích na kapotě, měl by si rozhodně Superb vyzkoušet. My s ním najeli skoro tisíc kilometrů a nemůžeme si ho vynachválit. Několik chybiček ale přesto má.


Když pomineme kategorii SUV, je model Superb vlajkovou lodí automobilky Škoda. Neskutečný prostor na zadních sedadlech je v podstatě synonymem pro tuhle modelovou řadu, stejně jako precizní zpracování interiéru, kvalitní materiály a velikost zavazadlového prostoru. Superb existuje ve sportovním, luxusním i pseudo offroadovém provedení Scout. My jsme k týdennímu testu dostali „umírněnou“ manažerskou verzi s dvoulitrovým naftovým motorem a automatickou převodovkou.

Kdo zná škodovky, tak ho po usednutí do auta vůbec nic nepřekvapí. Vše je tam, kde je zvyklý, ergonomie je zpracovaná skvěle. Kdo si do škodovky sedne poprvé, bude v interiéru během několika minut jako doma. A to je jedna z věcí, která nás na škodovkách fascinuje. Žádná snaha o módní výstřelky, ale precizní ergonomie, která řidiče nerozptyluje. Ale jedna výtka by tu přeci jen byla. Neustálé vypadávání připojeného telefonu s Androidem, obzvláště v případě, kdy využíváte navigaci, bylo hodně nepříjemné. Ale to je údajně věc odladění softwaru, takže to asi nebude trvalý nedostatek.

Nejsme ani velkými příznivci dotykových displejů, ale dnes to bez nich v interiérech aut už bohužel asi nejde. Ten v Superbu ale fungoval bez problémů a po prvotním nastavení všech systémů, stanic rádia, ambientního osvětlení atd., jsme se v něm už orientovali poměrně rychle a intuitivně.

Po jízdní stránce nemá Superb chybu. Adaptivní povozek nabídne různé úrovně odpružení, dvoulitrový naftový motor a automatická převodovka potom svádí k dalekým cestám. My jsme vyrazili na mnichovské letiště a cesta utekla ani nevíme jak. Spotřeba se sice dostala na hodnotu 6,8 litrů na 100 km, ale za to může především svižná jízda po německé dálnici. Při dodržování rychlostního českého limitu, tedy 130km/h jsme jezdili se spotřebou přesně o litr menší. Ocenili jsme ohromný kufr, kam se vešly nejen dva kufry, ale také velký golfový bag.

Škoda Super je podle nás auto, které se svoji kvalitou a užitnou hodnotou již velice blíží prémiovým značkám. Podle našeho subjektivního názoru může klidně soupeřit i se sesterskou Audi. Ve vyšších výbavách určitě. Za cenu o stovky tisíc nižší nabídne totiž téměř ten samý komfort a kvalitu. Pochopitelně ve srovnatelných výbavách a motorizacích.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.