Hledáte nejlepší prémiové rodinné kombi? Volvo V90 je velkým aspirantem na vítěze

Foto: Pavel Foltýn

Kdo hledá prémiové rodinné kombi, volí často Audi A6 Avant nebo BMW 5 Touring. Ale znáte to, když se dva perou, třetí se směje. A tím třetím je právě Volvo V90. Jeho velkou přidanou hodnotou je totiž jakási „zenová aura“.


Slovní spojení „zenová aura“ vyslovila moje partnerka, sotva se vrátila z prvního, asi stokilometrového, výletu s Volvem. „To auto tě tak nějak vyklidní, a vůbec mi nevadilo jet po dálnici míň než 130“, vyprávěla s jiskrou v oku, hned jak vystoupila. Ale protože jsem ji snad ještě nikdy neviděl jet po dálnici méně než 130km/h, posadil jsem se za volant sám a vyrazil zjistit, co to vlastně ta „zenová aura“ je.

Foto: Pavel FoltýnMusím přiznat, že jakmile se do auta posadíte a zabouchnete dveře, okolní svět přestane tak nějak existovat. Uvnitř Volva budete mít skutečně pocit jakéhosi vnitřního klidu a pohody. Je to samozřejmě dáno především prémiovými materiály a skvělým zpracováním, stejně tak jako velkorysým prostorem na předních i zadních sedadlech, kde si umím bez problémů představit například i několikahodinovou cestu k moři. 

Klid ale vyzařuje i z auta samotného, resp. z jeho jízdního projevu. Naše V90 Cross Country mělo pod kapotou dvoulitrový diesel s výkonem 173kW a maximální rychlostí 180km/h. Rychlost 180km/h u auta s výkonem 235 koní? Není to chyba? Není. Volvo totiž u svých nových modelů omezuje maximální rychlost právě na zmíněných 180 km/h. Byly okolo toho docela velké diskuze, ale po 14 dnech užívání, kdy jsme s autem najeli hodně přes tisíc kilometrů, jsme ani jednou neměli pocit, že by nám takové omezení mělo vadit.

Foto: Pavel FoltýnProč taky. Jet s rodinou na víkendový výlet a mít přitom na tachometru číslovku vyšší než 150 je nezodpovědné nejen na českých dálnicích, ale i na těch německých, kde s takovou rychlostí zákon většinou neporušíme. A právě v touze sešlápnout, resp. nesešlápnout plynový pedál až k podlaze, hraje svoji roli zmíněná „zenová aura“. S Volvem prostě tu touhu nemáte. Auto vás tak nějak podvědomě navádí k tomu, abyste dodržovali pravidla, pustili jiného řidiče z vedlejší silnice nebo například včas zastavili před přechodem.

Foto: Pavel FoltýnVolvo V90 Cross Country ale nabídne mnohem více, než plavnou jízdu po dálnici a po městě. S „kroskou“ totiž můžete klidně vyrazit i na výlet do přírody a není potřeba se bát, že v lehčím terénu poškodíte podvozek. Stojí za tím mód „offroad“, který lze navolit designovým otočným ovladačem pod voličem jízdních režimů. Mód offroad upraví mapu řídící jednotky, nastaví pohon 4x4, udržuje stálou světlou výšku a bez problémů tak umožní vyrazit do přírody. S orientací potom pomůže i panoramatický kamerový systém, který umožní řidiči sledovat například okolí každého předního kola zvlášť, aby je třeba nepoškodil o nějaký kámen.

Foto: Pavel FoltýnA protože jde o rodinné kombi, je pro majitele pochopitelně důležitá i velikost zavazadlového prostoru. Upřímně, velikostí nás nijak neohromil, ale zavazadla na týdenní dovolenou v něm pohodlně odvezete. Pro dlouhé cestování bychom si navíc dovedli představit více odkládacích prostorů v interiéru a třeba i stoleček nebo držák tabletu na opěradlech předních sedadel. Nejen děti by to jistě ocenily. Hodně nám také chybělo bezdrátové nabíjení telefonu, které je běžné už i ve vozech nižších tříd.

Volvo V90 Cross Country není z nejlevnějšího kraje. Jenže na rozdíl od konkurence si podle nás svoji cenu bez problémů obhájí. Volvo V90CC D5 AWD Cross Country, které jsme měli v testu, stálo 2 052 287 Kč. Za poměrně vysokou částkou ale stojí neskutečně komfortní výbava, která zahrnovala například čalounění jemnou kůží Nappa, head-up display, panoramatické střešní okno, 19" kola z lehké slitiny, premiový audiosystém Harman/Kardon a další položky.

Foto: Pavel FoltýnI takový vůz lze ale koupit velmi výhodně. Například námi testovaný exemplář byl ve stáří pouhých 7 měsíců a byl provozován ve firemní flotile importéra Volvo pro ČR, který jej aktuálně nabízí v programu Volvo Selekt se slevou přibližně 35 procent. Výsledná cena za téměř nové auto, navíc ještě ve firemní záruce, se tak bude pohybovat okolo částky 1,3 milionu korun, a to už stojí za úvahu. 

Hledáte nejlepší prémiové rodinné kombi? Volvo V90 je velkým aspirantem na vítěze

Pavel Foltýn

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.