Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ojetá Audi A6 2,0 TDI 130kW - I prémiovka umí hodně potrápit

20.12.2019 Jiří Soukup

Komfort 8 / 10

Prostornost 8 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce7.33

Uživatelská hodnocení-


Auto jsem kupoval v roce 2017 jako ojeté za necelých 500 tisíc korun, najeto mělo podle prodejce cca 100 tis. km a bylo původně údajně koupeno u autorizovaného dealera v Praze. Zdálo se tedy, že to nemůže být krok vedle, ale byl. A to pořádný. Auto bylo bourané, mělo plno závad v elektronice a hlavně nebylo původem z Čech. jenže jak už to v českých bazarech bývá, reklamace v podstatě nemožná.


Hned první týden provozu se ukázalo několik závad, které při nákupu auta v bazaru nemáte šanci zjistit. Třeba, že nevyhřívá zadní okno, sedačka řidiče nedrží při určitém zatížení opěradla v nastavené poloze, nebo že je "načnutý" dvouhmotový setrvačník. V dalších týdnech se navíc odporoučela řídící jednotka zámku řízení a také tzv. komfotní řídící jednotka, která neustále vybíjela baterii a u zaparkovaného auta občas sama stáhla všechna okénka, nebo odklopila víko kufru. Ačkoliv bylo auto údajně kupované v ČR a mělo mít tedy českou specifikaci, nebylo tomu tak. Původní majitel velmi lajdácky nahrál do infosystému češtinu, která však nezobrazovala některé znaky a ovládání hlasem bylo v podstatě nemožné. Když připočtu koupi letních pneumatik, protože v srpnu kupované auto mělo zimní obutí, nasypal jsem do auta dalších 95 tisíc korun. Říkáte, že jsem měl auto reklamovat? Reklamoval jsem. Ale bez úspěchu. C´est la vie...



Ale abych jen nehanil. Vlastnil jsem několik audin a jezdil jsem snad úplně všemi modely, které automobilka vyrobila - od A1, přes Q7 až po R8 (tenhle kousek jsem měl sice jen na několik dní, ale stály za to...). Tohle Audi A6 ale bylo první auto s kruhy ve znaku, u kterého se objevily problémy. V rodině nám dokonce stále jezdí Audi A3 Sportback s automatem, kterou jsme kupovali jako novou v roce 2006. Ani po dvanácti letech provozu se u auta neobjevila žádná závada. jezdí jako nové a jen se mění olej, destičky a pneumatiky. Sám jsem například jezdil rok s Audi A6 3,0 TDI quattro do které jsem ještě namontoval PowerBox a zvýšil tak výkon skoro na 300 koní. Během toho roku jsem s autem najel cca 80 tisíc kilometrů a neobjevila se žádná závada. Zdá se tedy, že jsem měl s touhle ojetou A6 jen smůlu na kus a předchozího majitele, který autu asi moc péče nedal.

Po všech peripetiích jsem s autem najezdil skoro 50 tisíc kilometrů a zdá se, že po opravách v servisu je vše tak, jak má být. Se spotřebou se pohybuji někde kolem 6,5l/100km, kdy cca 1/3 jezdím ve městě a zbytek dálnice. Ale autu už nějak nedůvěřuji. Kdoví kdo s ním jezdil a jak se k autu choval. Aktuálně se proto chystám auto prodat. Bude to velký finanční propadák, ale to se nedá nic dělat. Neměl jsem šetřit na nepravém místě a měl jsem auto raději koupit u značkového prodejce ojetých audin. Další auto bude ale zase Audi. Ta značka dělá opravdu kvalitní auta, jen se někdy občas někde něco nepovede, resp. ne každý majitel se k autu chová pečlivě. Tentokrát ale už nebudu volit dvoulitr s manuálem a vrátím se k šestiválcovému třílitru s automatem. Přeci jen 180 koní není na tak těžké auto úplně dostačujících. To třílitr si s těžkou A6 poradí mnohem lépe a řekne si jen o cca 1,5 litru na 100km více.

Další články