Testujeme ojeté Daewoo Matiz, aneb Chevrolet z hračkářství

Foto: FavCars

Tohle auto se dá koupit už za nějakých 15 tisíc korun. Není to žádná sláva, nicméně na cesty z vesnice do vesnice rozhodně postačí. Ve své době o něj byl ale v Čechách docela zájem. Hlavně kvůli ceně.


Tohle auto už od pohledu působí, jako by vyjelo z autodromu na Matějské pouti. O nějakém atraktivním designu nemůže být ani řeč, přesto to bylo ve své době jedno z nejprodávanějších mini vozů. V čem bylo jeho kouzlo? Především v ceně. Daewoo Matiz byl totiž již od počátku levný automobil každým coulem. Laciný vzhled interiéru, jednoduchý tvar karoserie, maloobjemové motory. Přesto něčím zaujal. Zejména ženy mluvily o roztomilém vzhledu, bez povšimnutí ale nezůstal ani nečekaně prostorný interiér. To bylo první, čeho si motoristé všimli už při uvedení vozu v roce 1998. Po třech letech výroby prošlo auto lehkým faceliftem a v roce 2003 byla nabídka rozšířena o nový motor – litrový čtyřválec. Do té doby byla v nabídce jen tříválcová osmnáctistovka. V roce 2004 byl vůz přejmenován na Chevrolet Matiz, což souvisí s přejmenováním korejské továrny, kterou již dříve koupil koncern General Motors. Automobil se však pod novým jménem vyráběl už jenom rok, pak jej nahradil nový vůz Chevrolet Spark.

Pohonné jednotky v praxi

Nejprve se automobil dodával pouze s jedním motorem - tříválcem o objemu 0,8 litru a výkonu 38 kW. Jistě, není to zrovna nejvíce, ale lehkému Matizu to kupodivu stačí, tedy alespoň pokud se pohybuje po městě nebo okresních silnicích. Na dálnici můžete ve vyšších rychlostech pocítit absenci výkonu. Maximum, kterého vozidlo dosáhne, je asi 140 km/h, a čím blíž jste této rychlosti, tím méně ochoty jít za plynem jeví. Tříválec je navíc dost hlučný a vibruje. To čtyřválcový litrový agregát působí kultivovaněji. Výkon 47 kW mu dává větší možnosti i ve vyšších rychlostech a spotřeba je přitom stále nízká.

Na silnici

Jízdní vlastnosti nejsou silnou stránkou vozu. Úzká a poměrně vysoká karoserie si vybírá svou daň, nepříznivě chování auta ovlivňují i malá a úzká kola. Držení stopy rozhodně není doménou Matizu. Ani dílenské zpracování nelze pochválit. Je totiž opravdu hodně podprůměrné. Pravda, jedná se o levný automobil, přesto je tvrdý plast palubní desky až příliš laciný. Nepotěší ani nekomfortní sedadla. Avšak nabídka prostoru pro posádku je překvapivě dobrá. Čtveřice cestujících zde najde na mini vůz nečekaně mnoho prostoru. Horší situace ale nastane, pokud budou chtít naložit zavazadla. Objem nákladového prostoru činí pouhých 155 litrů, což je tak na menší nákup. Řidičům může vadit značně nepřesné řazení, ocení však velice dobrý výhled z vozu. Tvar karoserie pak zaručuje snadné a pohodlné parkování do řady stojících automobilů i v případě, že za volant Matizu usedne méně zkušený šofér.

Časté problémy

Ani z hlediska spolehlivosti nejde o žádné terno. Matiz je sice jednoduchý a servisně poměrně nenáročný, ale některé díly nemají nejdelší životnost. Řeč je například o vlnících se brzdových kotoučích nebo poloosách, jež jsou nezřídka nadměrně opotřebené. Setkat se můžete s vůlí v řízení nebo opotřebenými tlumiči, objevují se také vozidla se spojkou na konci životnosti. Známé jsou drobné závady elektroinstalace či potíže s vadným akumulátorem. Celkem běžně se vyskytují vozidla s vytlučenými čepy přední nápravy. Výfuk napadá koroze, která se zcela běžně objevuje i na dílech zadní nápravy. Méně obvyklá jsou hučící ložiska kol, což značí  konec jejich životnosti. 

LÍBILO 

  • slušný prostor pro posádku
  • pětidveřová karoserie
  • nízká spotřeba
  • nízké ceny ojetin 

NELÍBILO 

  • slabá bezpečnost
  • velmi chudá výbava
  • špatné jízdní vlastnosti
  • nekultivovaný tříválec
  • velice malý zavazadelník

Testujeme ojeté Daewoo Matiz, aneb Chevrolet z hračkářství

FavCars

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.