Testujeme ojetý Citroen DS3 1.6 HDi 90 – je to pořád motokára, i když trochu přidušená

Foto: Luděk Kortus

Benzínový motor 1,6 s výkonem 160 koní tomuhle autu sluší asi nejvíc, a to i přes to, že je servisně poměrně náročný. Naftová verze je spíše pro klidnější řidiče, kterým trochu nudnější projev nebude vadit.


Se dvěma DS trojkami jsme se v redakci vozili ještě před faceliftem. Byly to modely s benzínovým motorem. Šlo o rychlé verze pro dynamické řidiče, kterým nevadí zvýšená spotřeba. Do třetice jsme řádně projeli naftovou verzi. Je potřeba říci, že pocit z auta zůstává podobný bez ohledu na motor. Změnou motoru ani převodovky mu totiž nevezmete charakter motokáry. Svým nízkým a tužším podvozkem bude vždycky svádět k vrhání se do zatáček pod plynem. Naftová verze je určená především pro ty, kteří toho hodně najezdí. Někdo možná namítne, že by si na dlouhé cesty pořídil větší auto a že mu naftový motor v malém autě nedává smysl. Odpověděl bych mu, že tady může absolvovat dlouhou cestu v nečekaném komfortu. A s nízkými náklady. Počítač mi ukazoval za celou dobu testu průměrnou spotřebu 4,5 litru nafty na 100 km.

Myslím, že v předchozích článcích o DS3 jsem dostatečně nevyzdvihl kvalitu sedaček. Tentokrát jsem si v nich odseděl víc než 1700 kilometrů. Projel jsem se na dálnicích, silnicích první třídy i zaplátovaných okreskách v pohraničí. V malém autě je tělo vystaveno mnohem větší zátěži. Dobrá sedačka může tuto zátěž do velké míry vykompenzovat. Nemohl jsem si je vynachválit co do pohodlí i co do přenosu informací o tom, co se děje s autem. Ze sedačky dostáváte signály do těla. Že auto drží pevně na silnici, že se hrne předek ven, že vám ustřeluje zadek a dokonce i cítíte, jestli jedete v pevném nebo měkkém autě. Co se týká pevnosti, tak té DS3 signalizuje dost. Předpoklady má v třídveřové karosérii. Také interiér se zdá být velice odolný proti vrzání. Auto mělo najeto přes 10 000 novinářských kilometrů a nic. Žádné vrzání. Novinářské kilometry jsou jiné kilometry než kilometry vlastníka. Dokonce ani hi-fi systém se subwooferem v kufru puštěný naplno nerozvibroval jedinou součástku.


DS3 Crossback – tenhle úlet by chtěl mít v garáži asi každý
Test DS7 Crossback – Zamilujete se tak, že jí leccos odpustíte


Všiml jsem si, jak si lidé DS trojku prohlížejí. S možnostmi volit si z několika barev střechy a několika laků karosérie, budete na silnicích obtížně potkávat stejná auta. Každá DS3, kterou jsem viděl, byla vždycky trochu jiná. Naše kombinace – červený lak, bílá střecha a tmavá okna – patří zajisté k těm nejatraktivnějším. Vyrábí se pět let a přesto má stále okouzlené obecenstvo. V interiéru je možné volit z několika barev pásu palubní desky a několika barev čalounění. Při faceliftu nejzajímavější změnou prošly světlomety, které v sobě kombinují LED technologii, xenonovou technologii a směrovky s posunem světla. Vzadu samozřejmě zůstala příplatková LED světla s 3D efektem. Při pohledu zblízka jsou přední i zadní světla zdobena logy DS podobně jako galanterie nebo šperky známých módních značek.

Foto: Luděk KortusPo faceliftu se v DS3 poprvé objevuje automatický systém brzdění Active City Brake, který umožňuje zabránit menším kolizím při nízké rychlosti. Laserové čidlo s malým dosahem umístěné v horní části čelního skla detekuje vůz jedoucí stejným směrem nebo stojící před autem. Při jízdě do 30 km/hod čidlo spouští v případě potřeby automaticky brzdění, aby nedošlo ke kolizi. Ke slovu po modernizaci přišla také couvací kamera. Tu už DS trojka skutečně potřebovala. Dnes jsou kamerou vybaveny i méně prémiově se prezentující vozy. Na závěr zmíním zajímavou statistiku. Citroën uvádí, že 66 % zákazníků přišlo k DS3 od jiných značek. Nikdy Citroëna neměli, nikdy před tím o něm neuvažovali, teprve DS3 je přilákala ke značce. To je skutečný úspěch a příklad nalezení „díry“ na trhu, která vznikla mezi běžnou a prémiovou produkcí. Do této „díry“ směřuje celá modelová produkce DS

Testujeme ojetý Citroen DS3 1.6 HDi 90 – je to pořád motokára, i když trochu přidušená

Luděk Kortus

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.