Ojetý Ford Escort cabrio je zajímavým, ale u nás nedostupným youngtimerem

Foto: favcars

V Čechách nyní pravděpodobně nenajdete na prodej ani jeden Ford Escort cabrio, v zahraničí je to o trochu lepší. Počítejte ale s tím, že restaurované kusy mohou stát i více než 20 tisíc euro


Slunečných dnů přibývá a mnoho z nás zatouží vyrazit na výlet v kabrioletu. Pro ten zážitek postačí i nějaká starší ojetina. Jízda v kabrioletu je totiž nepopsatelná. Stáhnout střechu a vyrazit pohodovou rychlostí třeba směr Karlštejn nebo Křivoklát. V úzkých serpentinách určitě nebude ani vadit, že jedete max. 60km/h. Krasavici vedle vás budou vlát vlasy a vy si jízdu neskonale užijete. A právě na nákup kabria je teď vhodná doba. Autobazary otevřely svoje provozovny a ceny se zatím zdají být neovlivněny začínající sezónou. Takže kdo chce v létě jezdit bez střechy, má teď relativně dobrou nákupní příležitost.

Poslední roky se i v autobazarech nezřídka objevují vozy se střechou z pevných dílců. Ta má v našich podmínkách jasnou výhodu: při jejím „natažení“ se vozidlo promění v kupé s pevnou střechou a je tak mnohem lépe chráněno před nenechavci, než je tomu u klasické plátěné střechy. Tyto kupé-kabriolety ale nepatří k nejlevnějším. Mezi nejlacinějšími najdeme starší modely vybavené klasickou plátěnou střechou. Patří k nim i Ford Escort v provedení kabrio. Cena tohoto modelu totiž začíná na zahraničních inzertních serverech již na částce 750 euro, jenže v Čechách se nám aktuálně nepodařilo žádný Escort s plátěnou střechou najít. Jde ale o zajímavý youngtimer, se kterým si šikovný majitel určitě "vyhraje".

Vůz upravila, a elektricky ovládanou střechou vybavila, německá společnost Karmann, jejíž rukopis nese i řada dalších známých automobilů. Kabriolet postavený na základě Escortu poslední generace vyjel na silnice v roce 1992. V roce 1995 prošel faceliftem a modernizací, která se dotkla například podvozku a bezpečnosti. Výroba vozidla byla ukončena v roce 2000. 

Zajímavý test modelu Ford Focus

Pohonné jednotky v praxi

V nabídce motorů najdeme čtrnáctistovku, šestnáctistovku i osmnáctistovky. Ideální pohonnou jednotku přitom představuje agregát 1.6 16V o výkonu 66 kW. Má dostatek sil a nižší spotřebu než zážehové osmnáctistovky. Všechny benzinové agregáty Ford z dané doby vykazovaly vyšší spotřebu, u zmiňované šestnáctistovky je ale vzhledem k objemu nejpřijatelnější. Vůz vyjel i s turbodieselem. Jednotka 1.8 TD je však považována za jeden z nejproblematičtějších motorů. Spotřebou nenadchne, ochotou se rozhodně nepřetrhne a navíc je zde zvýšené riziko vážných závad. Ve stínu těchto poznatků je nekultivovaný hlučný běh už prakticky zanedbatelné minus. 

Na silnici

Interiér byl v době, kdy se vůz prodával jako nový, zcela vyhovující. Na dnešní dobu ale palubní deska už samozřejmě zrovna moderně nepůsobí. To však zájemce o takto starý automobil asi ani neočekává. Jeho pozornost se asi bude ubírat jiným směrem. Z hlediska prostornosti na tom není Ford Escort Cabrio zle, a také zavazadelník o objemu 322 litrů bude nejspíš pro většinu motoristů dostačující. Měkčí naladění podvozku potěší vyznavače pohodlného cestování, nějaké skvělé jízdní vlastnosti ale neočekávejte. Kromě nejistého podvozku jim nepomáhá ani kroucení karoserie, která nemá vysokou tuhost. U dovezených vozidel je také dobré vědět, odkud se vozidlo přivezlo. Vozy z jižních států, jako je Itálie nebo Španělsko, jezdily mnohem častěji se staženou střechou než vozy koupené v Německu. Z tohoto důvodu bývá interiér více "vyšisovaný" od sluníčka. 

Časté problémy

Ford Escort Cabrio trápí stejné potíže jako jiné karosářské verze tohoto modelu. Navíc se ale můžete setkat s nefunkčním elektrickým ovládáním střechy. Často je na vině únik olejové náplně z elektrohydraulického mechanismu stahování střechy. Pak s ní lze manipulovat jen ručně. Pozornost si zaslouží také samotná plátěná střecha. Důležitý je její stav, prověřte zda není někde protržená či proříznutá, případně jestli se nerozpadá ve švech. Mnohdy netěsní okolo zadního okna, proto ji zde důkladně prohlédněte. Stejnou pozornost si zaslouží také výztuhy a celková konstrukce střechy. Z motorů je největším průšvihářem diesel. Jsou známé případy vadných turbodmychadel, výjimkou není ani prasklá hlava válců. Existuje také nejeden případ přetrženého rozvodového řemenu či ztráty kompresních tlaků. Zážehové agregáty často trápí nesprávně pracující volnoběžný ventil, což znamená kolísání volnoběžných otáček. Úniky motorového a převodového oleje jsou zcela běžné.

Objevují se vůle v silentblocích zadní nápravy a to může mít za následek plavání vozidla při výjezdu ze zatáček nebo na horizontech. Výjimku nepředstavují zvlněné brzdové kotouče, nesprávná funkce parkovací brzdy nebo koroze. Ta napadá výfuk, karoserii i podvozek. Nejčastěji se s ní setkáte v oblasti lemů zadních blatníků, na podbězích a prazích. Vůle na přední nápravě vznikají nejčastěji v uložení stabilizátoru. Výsledkem jsou mnohdy citelné vibrace volantu ve vyšší rychlosti. Někdy jsou vůle i v uložení ramen a v čepech. Pozor si také dejte na nerovnoměrný brzdný účinek. Objevuje se nejčastěji jako následek vnitřního rozpadu brzdových hadiček. Dochází tak k jejich ucpávání a k následným opožděným reakcím při sešlápnutí pedálu brzdy. Překvapit by nikoho neměly ani opotřebené klíčky a zámky.

LÍBILO:

  • odolné zážehové motory
  • nízké ceny ojetin
  • nízké ceny náhradních dílů

NELÍBILO:

  • nevalné jízdní vlastnosti
  • nedostatečná antikorozní ochrana
  • problematický diesel

Ojetý Ford Escort cabrio je zajímavým, ale u nás nedostupným youngtimerem

favcars

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.