Tohle je levná ojetina, ale s motorem 1,6 TDCI vás může přijít hodně draho. Ojetý Ford Mondeo

Foto: FavCars

Pokud kupujete Mondeo vyrobené před zářím 2010, ujistěte se, že nemá filtr pevných částic. Přesněji řečeno, že ho nemělo mít z výroby, protože právě u spousty dovezených aut byl filtr domontován a byly s ním problémy.


Ford Mondeo čtvrté generace je v českých autobazarech žádané zboží. Na rozdíl od předcházející generace totiž nemá takové problémy s korozí a jeho motory jsou výrazně spolehlivější. Nicméně už je to stárší model a výběr opravdu pěkných ojetých aut se začíná povážlivě tenčit. Ačkoli je to auto konkurující spíše Superbu, u nás spadá do hledáčku zákazníků, kteří pokukují třeba po Octavii Combi. Právě kombík Mondea je velice atraktivní, ale dobře se prodává i liftback s výklopnou zádí. Horší je to s klasickým sedanem, jehož využitelnost je přeci jen dost omezená a jeho lepší torzní tuhost či vyšší akustický komfort na palubě nejsou dostatečnými argumenty pro jeho vyšší popularitu. Češi prostě chtějí mít dobrý přístup do objemného kufru. Na spolehlivé technice Fordu Mondeo jsou založena také příbuzná MPV Ford S-Max a větší Ford Galaxy. 

Zážehové motory pod kapotou jsou poměrně známé a najdeme je i třeba v některých Mazdách a Volvech. Diesely zase pocházejí ze spolupráce s koncernem PSA Peugeot-Citroën. U dieselů bychom asi mohli začít, protože jsou nejvyhledávanější. Rovnou si škrtněte motor 1.6 TDCI, který se k nám vozí hlavně ze Západní Evropy. Je to riziková motorizace, se kterou jsou spíše problémy. Naftový dvoulitr je lepší volba. Právě motory 2.0 TDCI jsou velice slušné a mechanicky odolné. Pokud kupujete Mondeo vyrobené před zářím 2010, ujistěte se, že nemá filtr pevných částic. Přesněji řečeno, že ho nemělo mít z výroby, protože právě u spousty dovezených aut byl filtr domontován a byly s ním problémy. Teprve až po září 2010, kdy Ford systém DPF upravil, se jedná o spolehlivější řešení. To se pak reálná životnost filtru pohybuje za hranicí 300 000 km. A na rozdíl od koncernu PSA nepotřebuje Ford speciální aditiva pro jeho regeneraci. Šlo by to zkrátit tak, že pokud je naftové Mondeo homologováno dle Euro 4, je lepší bez filtru. Pak už na výběr nemáte, Euro 5 bylo vždy s DPF. 

Motor 2.2 TDCI nemá dynamicky takovou převahu a oceníte ho spíše na dálnici a pokud potřebujete často tahat těžký vlek. Každopádně na tahání vleku si raději kupte verzi s manuálem, automatické převodovky pak dost trpí. S klasickým automatem s hydrodynamickým měničem ale problémy tolik nebývají, spíše bude zlobit dvouspojkový automat. Majitelé v něm zapomínají po 60 000 Km vyměnit olej a spojky se stejně většinou více než 200 000 km nedožijí. Motor 1.8 TDCI je sice taková bahenní pumpa a mechanicky velice odolný motor, ale dnes už těžko půjde koupit kus, který by měl za sebou rozumný nájezd a byl v perspektivním stavu. Zpravidla se totiž jedná o auto, které už majitelé berou jen jako na dojetí, dokud se nerozpadne. Tomu odpovídá i stav a údržba takových kusů. Reálný nájezd takový motorů se dnes pohybuje kolem půl milionu kilometrů. 

Se zážehovými motory to v Mondeu není žádná velká sláva. Dá se říci, že spolehlivým řešením je jen motor 1.6 TI-VCT, případně jednotka 2.0 Duratec. Přeplňované motory 1.6 a 2.0 EcoBoost jsou známé poměrně drahými problémy. Sice by dnes měly být všechny v provozu už po opravách, ale riziko prasklých pístů a vysoké spotřeby oleje je přeci jen velký strašák. Ani starší přeplňovaný pětiválec 2,5 l od Volva není žádná velká výhra. Zajímavé je pak Mondeo 2.3 Duratec, které se prodávalo výhradně s automatem. Není to sice žádný drak a reálně se s ním jezdí za 9 litrů na 100 km, ale pro odpůrce nafty a příznivce samočinného řazení je to vlastně dobrá volba. Navíc taková auta za sebou nemají vražedné nájezdy dieselů a jejich technika je vesměs spolehlivá. V roce 2010 ale tento motor z nabídky vypadl, takže ve faceliftovaném Mondeu ho už neseženete. 

Kdo se dieselů nebojí, nebo aspoň ví, že pro něj mají smysl, je ideální hledat Mondeo 2.0 TDCI z posledních let výroby. Bude to ještě relativně mladé auto s rozumným nájezdem a pečlivým servisem lze pak takové auto udržet při životě ještě mnoho let. Mondea totiž jen tak nereznou a pokud se nějaký samozvaný elektrotechnik nesnažil opravovat nebo předělávat něco v kabeláži, zlobit nebudou.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.