Skoro nové rodinné auto za dobrou cenu, s malou spotřebou, ohromným kufrem a skvělou výbavou? Našli jsme ho a strávili s ním velice příjemný týden
V redakci jsme se tentokrát podívali na zoubek nenápadnému, ale v mnoha ohledech velmi povedenému kombíku. Z nabídky Mototechny jsme vybrali Opel Astra ST 1.2 Turbo s automatickou převodovkou, ročník 2024, který měl najeto zhruba 25 tisíc kilometrů. A už po pár kilometrech bylo jasné, že tohle rozhodně není krok vedle.
Skvělá cena, luxusní výbava
Za cenu 569 990 Kč včetně DPH dostanete vůz ve výbavě GS Line, která rozhodně není žádný základ. Naopak – najdete tu pohodlná polokožená sedadla s certifikátem AGR, která oceníte hlavně na delších cestách, panoramatické střešní okno, adaptivní LED světlomety, vyhřívaný volant, virtuální kokpit a mnoho dalších prvků, které byly ještě před pár lety výsadou mnohem dražších vozů. Skvělý dojem dělá i velký středový displej s logickým rozhraním a fyzickými tlačítky pro ovládání klíčových funkcí. Pochvala také směřuje ke klasickému otočnému ovladači hlasitosti. Jednoduché, praktické a bezpečné.
Umírněný, přesto zajímavý design
Foto: Jan Smékal
Designově si Astra ST zaslouží pochvalu. V testované specifikaci s červeným lakem, černými koly, zpětnými zrcátky a sloupky karoserie působí sportovně a přitom elegantně. Naživo zaujme i ženské publikum, což potvrdila i moje partnerka, které se skutečně jen tak nějaké auto nelíbí. A zaujal ji nejen vzhled, ale také jízdní projev.
Dostačující dynamika, skvělý automat
Foto: Jan Smékal
Ten je totiž překvapivě dospělý. Tříválcový motor 1.2 Turbo o výkonu 96 kW spolu s osmistupňovým automatem pracuje tiše a kultivovaně. Automat řadí hladce, bez cukání a při klidné jízdě udrží spotřebu okolo šesti litrů na 100 kilometrů. Nečekejte sportovní zážitky, ale pro každodenní ježdění je tahle kombinace téměř ideální. Zvlášť pokud, jako moje partnerka, preferujete pohodlí bez starostí o spojku a řazení.
Ideální pro rodiny s dětmi
Foto: Jan Smékal
Jako rodiče jsme se detailněji zaměřili na prostor na zadních sedadlech a zavazadlový prostor. Velkým plusem Astry je to, že i při instalaci dětské sedačky pro dítě do tří let zůstává dostatek místa pro dětské nožičky, aniž by se muselo posouvat sedadlo spolujezdce dopředu. To u mnoha jiných kompaktních kombíků není samozřejmost. Zavazadlový prostor je rovněž velkorysý. Bez problémů pojme kočárek, odrážedlo, cestovní postýlku i běžná zavazadla pro víkendovou cestu.
Zánovní jako nové za skvělou cenu
Astra ST 1.2 Turbo se tak ukazuje jako velmi praktické, prostorné a přitom cenově dostupné řešení pro rodinu. Nabízí nejen dostatek prostoru a pohodlí, ale také vysoký uživatelský komfort díky moderní výbavě, skvělé ergonomii a rozumným provozním nákladům. Za cenu pod 600 tisíc korun jde o vůz, který si rozhodně zaslouží vaši pozornost – zejména pokud hledáte vyvážený mix praktičnosti, stylu a výbavy bez zbytečných kompromisů. O zánovní auta je čím dál tím větší zájem a nedivím se. Je to skvělá volba, jak ušetřit i několik set tisíc a mít přitom v podstatě nové auto. Zmíněnou Astru jsme si zapůjčili v Mototechně, kde mají podobných aut tisíce. Kdo tedy hledá zánovní ojetinu, určitě ji najde.