Ojetý Volkswagen Golf V je stále vyhledávanou ojetinou, jejíž cena příliš neklesá

Foto: favcars.com

Golf páté generace láká skvělou pověstí i zdařilým designem. Jako ojetý si díky své kvalitě drží celkem vysokou cenu, která má navíc v posledních týdnech tendenci mírně stoupat. S nákupem tedy není radno váhat. Autobazary se totiž nyní potýkají se slabšími prodeji a tak lze při troše štěstí sehnat "pětkového" Golfa za příznivou cenu. Ty se aktuálně pohybují od přibližně 30 tisíc korun. Kus v dobrém stavu ale pořídíte spíše za dvojnásobek. I tak se ale jedná o cenově příznivý vůz, který může ještě dlouho dobře sloužit. Doporučujeme vyhnout se starším verzím GTI, které už opravdu budou mít něco za sebou a jejich servis by vás mohl finančně potrápit.


Foto: favcars.comPrvní vozy páté řady, představené v roce 2003, byly konstruovány jako tří nebo pětidveřové hatchbacky. O rok později uvedl výrobce na trh Golf Plus, jež má vyšší stavbu karoserie a svou konstrukcí se hlásí k vozům třídy MPV. Objevil se také sportovně laděný model GTI s přeplňovaným motorem 2.0 TSI/147 kW (pohon předních kol). Prakticky smýšlející řidiče ale spíše zaujalo provedení s pohonem všech kol pod tradičním označením 4Motion. Zájemce o sedan pak potěšil odvozený typ Volkswagen Jetta. V roce 2005 se na trh dostala sportovněji střižená varianta GT s přeplňovaným motorem 1.4 TSI o výkonu 125 kW. Zájemce o skutečně ostré provedení pak Volkswagen potěšil uvedením nejsilnějšího sériově vyráběného modelu R32 se šestiválcem 3.2 V6/184 kW.

Rok 2007 přinesl výroční verzi modelu GTI v provedení Edition 30. Jak již z názvu plyne, jde o variantu k třicátým narozeninám modelu GTI a od běžného provedení „gé-té-íčka“ se liší nejen vzhledově, ale i výkonem zvýšeným (o 30 koní) na 169 kW (230 koní). V témže roce na trh dorazil také CrossGolf se zvýšenou světlou výškou karoserie a vzhledem připomínajícím stále oblíbenější vozy kategorie SUV. Dočkali se také zájemci o kombi. Doposud se prodával kombík postavený na základě předchozí generace, teď konečně dorazil pod názvem Variant na platformě Golfu V. 


Ojetý Volkswagen Touareg II – pozor na hybrid, může se zle nevyplatit
Ojetý Volkswagen Passat B7 nepatří mezi spolehlivá auta
Ojeté MPV pro sedm lidí za dobrou cenu. Tohle je dobrá volba
Ojetý Volkswagen Golf VII – vozům pod 200 tisíc korun se raději vyhněte


Pohonné jednotky v praxi

Foto: favcars.comNejslabší agregát 1.4 16V/55 kW platí za zdařilý, někdy se ale potýká s vadným zapalováním. Později se objevila nová čtrnáctistovka o výkonu 59 kW. Větší motor s přímým vstřikem benzinu 1.6 FSI/85 kW byl sice propagován jako úsporná a výkonná pohonná jednotka nové generace, avšak v reálu představuje pravý opak. To už je lepší nevýrazná osmiventilová šestnáctistovka o výkonu 75 kW nabízená od roku 2004. Současně s ní byl uveden také přímovstřikový motor 1.4 FSI/66 kW. Od počátku výroby bylo možné zvolit také agregát 2.0 FSI/110 kW. Zde ale už musíte počítat s vyšší spotřebou paliva. Příznivci naftových jednotek měli hned od začátku výroby na výběr tři varianty: atmosférický 2.0 SDI/55 kW jež sice neoslňuje přebytkem výkonu, ale spolehlivostí tento handicap dohání, a dva turbodiesely. První z nich představuje bezproblémový 1.9 TDI/77 kW, který lze jen doporučit. Druhým je 2.0 TDI/103 kW vyhlášený četným výskytem vážných poruch. Proto před ním nelze jinak než varovat!

Špatnou volbou není turbodiesel 1.9 TDI/66 kW. Sedne ale spíše klidnějším řidičům a někdy jej může potrápit vadná váha vzduchu. Od roku 2006 se nabízel i 2.0 TDI/125 kW. Kromě vznětového motoru obohatil nabídku také přeplňovaný zážehový agregát 1.4 TSI ve výkonových verzích 103 a 125 kW.

Na silnici

Po stránce jízdních vlastností má Golf V v rámci své třídy jediného přemožitele a to Ford Focus. Držení stopy v zatáčkách je vynikající a také tlumení nerovností jde německému automobilu velice dobře.Výhodou je příkladné dílenské zpracování a citlivý výběr kvalitních materiálů použitých v interiéru. Sedadla jsou dobře tvarovaná a poskytují solidní boční vedení. Dostatek prostoru najdou nejen cestující vpředu, ale i vzadu. Zavazadelník hatchbacku má objem 350 litrů, u provedení 4Motion je mírně menší, když nabídne 275 litrů (to je dáno prostorově náročnou zástavbou pohonu všech kol – pod zavazadelníkem zabírá místo zadní diferenciál). Kombi Variant přepraví v základním uspořádání 505 litrů. Pro úplnost uveďme, že Golf Plus má objem zavazadelníku 395 l a sedan Jetta 525 l.

Časté problémy

Pátou generaci Volkswagenu Golf nezřídka trápí praskání žárovek ve světlometech, nebo průnik vody do svítilen. Známé jsou potíže s filtry pevných částic u verzí, které je mají ve výbavě. Objevují se také vůle na táhlech předního příčného stabilizátoru.Vozidla s vyšším počtem ujetých kilometrů mají mnohdy setřenou černou barvu z nejčastěji používaných ovladačů (například ze spouštěče světel). Občas se vyskytne porucha elektrického ovládání oken, centrálního zamykání či další elektrické výbavy. Celkově se ale jedná o nadprůměrně spolehlivý automobil.

LÍBILO

  • výborné dílenské zpracování
  • vynikající jízdní vlastnosti
  • nadčasový design karoserie
  • úsporné dieselové agregáty 2.0 SDI a 1.9 TDI

 

NELÍBILO

  • vyšší spotřeba a slabý zátah motoru 1.6 FSI
  • chudá základní výbava vozu
  • nadměrný zájem zlodějů o tento model
  • vyšší ceny ojetin

Ojetý Volkswagen Golf V je stále vyhledávanou ojetinou, jejíž cena příliš neklesá

favcars.com

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.