Úsporný, hezký a spolehlivý. To je ojetý Volkswagen Polo. Ovšem pozor na dovozy

Volkswagen Polo
Foto: FavCars

Jako ojetina není nejlevnější, ale má to svoje opodstatnění. Volkswagen Polo je stále žádaný pro svoji nespornou kvalitu, vzhled a snadnou ovladatelnost. Pozor však na ojetiny individuálně dovezené ze zahraničí. Často sloužily v půjčovně, nebo jako vozy autoškoly.


Německé Polo čtvrté generace stojí na stejném podvozku jako Škoda Fabia první řady. Využívá dokonce i shodnou techniku včetně tříválců o objemu 1,2 litru. Na rozdíl od Fabie se ale Polo začalo prodávat až v roce 2002 (výroba prvních vozů byla zahájena koncem roku 2001). Tří a pětidveřová karoserie se dodávala hned od počátku produkce. Po dvou letech výroby ale rozšířil nabídku sedan a světlo světa spatřilo také provedení Fun a verze GT. Rok 2005 přinesl facelift a změnu nabídky pohonných jednotek. O rok později vyjela k prvním majitelům varianta CrossPolo. Její vzhled se odvolává na populární vozy třídy SUV. Zároveň přišla do prodeje také sportovně laděná verze GTI s přeplňovaným dvacetiventilovým motorem 1.8 T/110 kW. Koncem roku se ještě objevilo Polo GTI Cup Edition se zvýšeným výkonem na 132 kW. Nástupce vůz dostal v roce 2009, což znamenalo ukončení jeho výroby. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST VOLKSWAGEN GOLF PÁTÉ GENERACE

Pohonné jednotky v praxi

Velice častou motorizací je tříválcová dvanáctistovka, a to buď o výkonu 44 kW, nebo 47 kW. Ani v jednom případě ale nepředstavuje dobrou volbu. Po městě je motor sice úsporný a čilý, mimo něj se však situace rychle mění. Asi okolo osmdesátikilometrové rychlosti mu dochází dech a na nějaké dravé předjíždění to už není. Hlavně ale přibližně od rychlosti 110 km/h dostává neobyčejnou chuť k jídlu. Náklady na benzin se pak šplhají nečekaně vzhůru. Kromě toho tyto agregáty také trápí vadné zapalovací cívky, ale i další a daleko závažnější závady. Jejich kořeny najdeme v častějším vytáčení motoru do vyšších otáček, což motoristé dělají, aby vůz vůbec nějak rozhýbali.

Daleko lepší volbu tak představují čtrnáctistovky o výkonech 55, 59 či 74 kW. Jednotku s přímým vstřikem a výkonem 63 kW však už tolik doporučit nelze. Klasické motory jsou velice čilé a vykazují příznivou spotřebu. Šestnáctistovka o výkonu 77 kW je spíše výjimkou. Polo GTI s přeplňovanou osmnáctistovkou je potom doslova malé dělo. Z benzinových motorizací ale představuje ideál spíše některý z klasických agregátů o objemu 1,4 litru. Nejmenším turbodieselem je tříválec 1.4 TDI. Rozhodně ale není o co stát. Nadměrně vibruje, což pocítíte i uvnitř automobilu, a navíc má zvuk jako traktor. Může se také potýkat s vadným turbem či zvýšenou spotřebou motorového oleje. Atmosférický diesel 1.9 SDI/47 kW sice z Pola rychlík neudělá, na druhou stranu má ale pověst nezmaru. Kdo chce rychlý turbodiesel, může sáhnout po jednom z agregátů 1.9 TDI/74 kW nebo 1.9 TDI/96 kW. Jen pozor na stav váhy vzduchu u aut s vysokým počtem ujetých kilometrů, a také na turbo a dvouhmotový setrvačník. 

Na silnici

Po stránce jízdních vlastností si Polo nevede vůbec špatně. Navíc těží z přesného řazení a dostatečně komfortního podvozku. Výhodou vozu je precizní dílenské zpracování, a tak ani v automobilech s vyšším kilometrovým nájezdem při přejezdu nerovností nic nevrže. Interiér nabídne pěkný prostor cestujícím vpředu, vzadu můžete mít méně místa především v oblasti kolen. Pochvalu si zaslouží pohodlná sedadla. Dobře si stojí také zavazadelník hatchbacku, který poskytne nákladový objem 270 litrů. Sice to není nejvíce ve třídě, ale rozhodně nejde o hodnotu, za níž by se mělo Polo stydět. 

Časté problémy

Ničím neobvyklým nejsou vůle na předním příčném stabilizátoru. Někdy se také objevují potíže s těsněním bočních elektricky stahovacích oken, což může mít za následek, že se nebudou chtít vytáhnout. V takovém případě je třeba těsnění rukou dorazit na rám dveří a zkoušet okno vytáhnout tak dlouho, dokud se to nepovede (odchlipující se těsnění spustí pojistku proti přiskřípnutí a ta okénko zastaví). Pak nezbývá než nechat těsnění vyměnit. Známé jsou ale i poruchy samotného elektrického stahování. U některých vozidel dochází k bezdůvodnému rozsvěcení kontrolek airbagů a diagnostiky, časté je praskání žárovek v potkávacích světlech. Při kontrole podvozku si všimněte i výfuku, který nezřídka koroduje. Vyzkoušejte také brzdová světla – někdy nefungují.

 LÍBILO:

  • komfortní odpružení
  • přesné řazení
  • pomalý pokles hodnoty
  • dobré jízdní vlastnosti
  • příkladné dílenské zpracování 

NELÍBILO:

  • vyšší ceny ojetin
  • hlučné a vibrující tříválce 1.2 a 1.4 TDI
  • omezený výkon motorů 1.2 a 1.9 SDI
  • pro cestující vyšších postav méně místa vzadu
  • neexistuje v provedení kombi

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.