V sobotu 4. července 1925 večer se na Eiffelovce objevilo jméno Citroën vytvořené ze světelných písmen. André Citroën souhlasil s bláznivým projektem inženýra Fernanda Jacopozziho - osvětlit nejslavnější z památek francouzského hlavního města.
André Citroën okamžitě pochopil odvážnost technické výzvy, globální dopad operace a obrovský reklamní potenciál. Měl totiž mimořádnou schopnost překvapovat, inovovat a posouvat hranice v mnoha oblastech, jako byla výroba, technologie, styl, prodejní a poprodejní procesy, řízení lidských zdrojů a komunikace. Byl napevno spjatý s okolní společností, a jeho ambicí proto bylo usnadňovat motoristické zážitky pro větší svobodu pohybu a nezávislost.
Tato ambice poháněla, a i po více než 100 let stále pohání Citroën ve všech aspektech. Značka je proto lidem nablízku, snaží se jim naslouchat a přináší jim řešení mobility odpovídající jejich potřebám. Dnes se soustředí na energetickou transformaci a překonání propasti, která vznikla, a kvůli níž si mnoho zákazníků nemůže dovolit výměnu svého automobilu. Filozofií Citroënu je, že inovace musí být elektrická a propojená, aby nabídla mobilitu, která je zodpovědná a zároveň cenově dostupná.
A v tomto kontextu se Citroën prezentuje jako průkopník dobrovolné a správně načasované elektrifikace. Pro umožnění přístupu k elektrifikaci nabízejí všechny modely značky hybridní řešení, která se snadno používají a snižují spotřebu. Citroën byl navíc v roce 2020 mezi prvními, kteří přišli s elektrickým hatchbackem segmentu C, konkrétně modelem C4, a ve stejném roce byl prvním, kdo díky modelu Ami nabídl úsporné řešení elektrické „mikromobility“. V roce 2024 byl Citroën s novým modelem C3 první značkou v Evropě, která uvedla na trh cenově dostupný elektrický hatchback segmentu B, aniž by došlo ke zhoršení prostornosti nebo komfortu vozu. A v rámci skupiny Stellantis začala nabízet aplikaci e-ROUTES, která slouží jako skutečný osobní asistent pro plánování cest.
O 100 let později Citroën dál elektrizuje svět a pokračuje v dynamice novinek: Nový Ami a jeho verze Buggy, nový model C3 s dojezdem téměř 200 km za méně než 20 000 €, C3 Aircross s novou baterií pro dojezd až 400 km nebo nový C5 Aircross, nové SUV segmentu C s dojezdem až 680 km
4. července 1925: André Citroën zelektrizoval Paříž
Během několika týdnů bylo na Eiffelovku nainstalováno 250 000 žárovek šesti různých barev, propojených 6 000 metry elektrických kabelů. Když se 4. července 1925 světla rozsvítila, objevila se série devíti světelných obrazů, které se střídaly během 40 sekund: arabesky, déšť hvězd, komety… a nakonec se objevilo sedm písmen C.I.T.R.O.Ë.N. a dvojitý šíp. Potom se představení před fascinovanými Pařížany opakovalo.
André Citroën byl pánem světel Eiffelovy věže až do roku 1934, každý rok svou instalaci obnovoval, věrný dodnes platnému principu značky Citroën: využívat technologické inovace ve prospěch každodenního života. V roce 1928 například dva světelné ciferníky o průměru 20 metrů ukazovaly Pařížanům čas. V roce 1934 obří teploměr vysoký 160 metrů informoval o teplotě ve městě.
Inovace Citroën pro každodenní život
Odvážit se, inovovat, přinášet originální, efektivní a praktická řešení: Citroën se od této linie nikdy neodchýlil. Legendárních příkladů je mnoho. Model Traction Avant zaujal svým stylem, robustností a řadou technologických inovací. Po druhé světové válce značka reagovala na obrovskou výzvu té doby: umožnit Evropanům přístup k cenově dostupné a efektivní mobilitě. Vznikl tak ikonický Citroën 2CV a pro profesionální zákazníky Type H, první lehký užitkový vůz. Poté se Citroën zařadil po bok společnosti z odvětví volnočasových služeb s modely, které doprovázely lidi během dovolené, jako byl Ami 6, GS nebo Méhari…
Dnes, kdy je pro společnost výzvou zajistit co největšímu počtu lidí přístup k elektromobilům, stojí Citroën opět po boku motoristů a nabízí jim konkrétní inovativní řešení, která splňují všechny potřeby: model Ami, vynález bezemisní „mikromobility“, ë-C3, první elektrický a současně cenově dostupný automobil v Evropě, ë-C4, průkopnická elektrická nabídka v segmentu C, elektrické pohony dostupné v celé nové řadě lehkých užitkových vozidel atd. Elektrická řada se opírá o jednoduchá a cenově dostupná řešení, jako jsou LFP baterie pro vozy C3 a C3 Aircross, menší baterie pro modely C4 a C4 X, které snižují hmotnost a náklady a zároveň umožňují rychlé nabíjení 100 kW, nebo aplikace e-ROUTES pro efektivní plánování cest.