Nefunguje vám dálkové ovládání od vjezdové brány? Problémem mohou být bezdrátová sluchátka

ovladac-garaz-vrata-beninca
Foto: Jan Smékal

Jeden den brána funguje bezchybně, druhý den se ani nepohne, další den zase ano? Na vině mohou být bezdrátová sluchátka nebo wifi hotspot v autě.


Otevírání brány na dálkové ovládání je velkým pohodlím pro řidiče i členy domácnosti. Díky použití dálkového ovládání na garážová vrata totiž nemusí řešit například nepřízeň počasí. Nemusí vůbec vystupovat z auta, stačí jedno kliknutí na dálkovém ovladači nebo chytrém telefonu. Každý majitel automatické brány se však jednoho dne setká s vcelku běžným problémem – dálkové ovládání náhle přestane fungovat. Co se mohlo pokazit, co mohlo selhat? V takové situaci je dobré vědět, co určuje dosah dálkového ovládání brány a co udělat pro zvýšení dosahu dálkového ovládání. 

Řidiči velmi často nechávají dálkový ovladač uvnitř vozidla. Vysoké, nebo naopak extrémně nízké teploty však výrazně snižují životnost baterie
Marek Turčín; Vedoucí obchodního oddělení Beninca CS 

Slabé baterie 

Pokud vidíte, že dosah dálkového ovládání brány se každým dnem snižuje, je pravděpodobné, že je na vině vybitá baterie dálkového ovladače. Stává se, že nás toto jednoduché řešení nenapadne, přitom právě vybité baterie jsou nejčastější příčinou špatného fungování dálkového ovladače. Výdrž baterie je ovlivněna především dobou používání a teplotou, při které dálkové ovládání brány funguje. První známky oslabení baterie se s největší pravděpodobností objeví přibližně po 6 měsících používání ovladače. Pokud necháte auto v chladu, nebo v horku, a necháte přitom dálkové ovládání v kabině, může se rychleji vybít baterie. „Jde o jednu z nejčastějších chyb, kterou řidiči dělají,“ říká k tomu Marek Turčín, vedoucí obchodního oddělení společnosti Beninca CS, která se specializuje na dodávky motorových pohonů pro garážová vrata a brány. 

Problém ale mohou způsobovat i další elektronická zařízení. Mnoho z nich totiž pracuje na frekvenci 433 MHz, což může ovlivnit dálkové ovladače používající tuto frekvenci, rušit rádiový signál a také činnost řídící jednotky. Problematická mohou být různá zařízení – od bezdrátových meteostanic přes sledovací kamery, elektrická vedení, trafostanice, Wi-Fi síť nebo dokonce i bezdrátová sluchátka. Vztah je jednoduchý: čím více zařízení (a tedy rušení mezi dálkovým ovládáním a přijímačem), tím menší je dosah dálkového ovládání. 

Jak problém vyřešit? 

Pokud denně používáte elektronická zařízení ve frekvenčním pásmu podobném frekvenci klasického dálkového ovladače 433,92 MHz, může pro vás být řešením dálkový ovladač, který využívá frekvenci 868 MHz. „Jestliže je v blízkosti přijímače silné rušení nějakou elektronikou, která pracuje s frekvenčním pásmem 433,92MHz, je ovladač, pracující v jiném frekvenčním pásmu, tím nejjednodušším řešením,“ říká Marek Turčín, vedoucí obchodního oddělení Beninca CS. 

Špatné umístění přijímače 

Problémy mohou být také důsledkem špatné instalace přijímače. Nezkušení technici totiž často umisťují přijímač na rozvaděčový transformátor nebo přímo na hnací motor. Výsledné elektromagnetické pole však výrazně snižuje dosah ovladače. Stačí ale umístit přijímač o pár centimetrů dál a problém s dosahem zmizí. 

Náhrady za dálkové ovladače nejsou od původního výrobce 

Neoriginální náhrady dálkových ovladačů brány nemusí vždy zaručit stabilní provoz. Dálkové ovládání může mít také mnohem kratší dosah, když samotná konstrukce je horší kvality než anténa a kryt. Na případný servis, nebo výměny, se ale v případě neoriginálních dílů a příslušenství nevztahuje záruka výrobce systému, takže pokud nemáte originální dálkový ovladač, servis vám s vadou pravděpodobně nepomůže. 

Jak tedy zvýšit dosah dálkového ovladače? 

Prvním krokem by měla být výměna baterií za nové. Dálkový ovladač je také lepší nenechávat v autě, kde bude vystaven extrémním teplotním změnám. Činnost přijímače může navíc rušit i počasí. Sníh, podzimní vítr, nebo padající listí. V tomto případě se také vyplatí zkontrolovat, zda není čidlo na bráně pokryto vrstvou sněhu nebo listí. Někdy to bývají mechanické překážky, které brání automatickému otevření brány. Pokud jiné dostupné metody selžou, nezbývá, než kontaktovat servis.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.