Němci popsali nejčastější chyby při řízení v zimě. Dělají je ale i Češi

Foto: Pixabay

Časté chyby nedělají řidiči pouze při jízdě samotné. Mnoho chyb vzniká již před jízdou nebo při zanedbané zimní péči. Chybou pak může být například i nevhodné oblečení řidiče


V minulém článku jsme popsali pět nejčastějších řidičských chyb, které v zimě dělá velká část německých řidičů. Ale ruku na srdce – úplně ty stejné chyby dělají i řidiči s českou „espézetkou“. A nejen tyhle, německý Autobild popisuje dalších pět chyb, které v zimě řidiči dělají. 

Dlouhodobě vypínáte klimatizaci 

Klimatizaci byste měli nechat zapnutou i v zimě. Jestliže je totiž klimatizace vypnutá po delší dobu, může se v ní hromadit vlhkost, což je skvělé podhoubí pro vznik plísní a výskyt různých virů a bakterií. Po zapnutí se tak do interiéru vozu dostává nejen nepříjemný zápach, ale také velké množství zdraví škodlivých bakterií. Dalším problémem je také to, že jestliže není promazáváno čerpadlo, může po jarním nebo letním zapnutím klimatizace nastat jeho poškození. Zapnutá klimatizace v zimním období také pomáhá snižovat vlhkost vzduchu, což má efekt v rychlejším odmlžení oken. Dlouhodobé nezapínání klimatizace může způsobit i další problémy

Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích

Zapnutí topení s uzavřenou cirkulací vzduchu

Zapnout topení v promrzlém autě je naprosto logická a správná věc. Pozor ale na uzavření vnitřní cirkulace vzduchu. V takovém případě to například odmlžení skel příliš nepomůže. Ve voze totiž potom cirkuluje pouze vlhký vzduch. Ten navíc velmi často zvlhčují boty obalené sněhem, mokrá bunda nebo šála a také teplý vzduch, který vydechuje posádka. Při zapnutí topení proto alespoň trochu otevřete okénka, aby mohl vlhký vzduch unikat ven, případně nechte puštěnou i vnější cirkulaci vzduchu. Opět pomůže zapnutá klimatizace.

Chystáte se na hory? V Rakousku hrozí za chybějící zimní pneumatiky pokuta až 5 000 eur
Přichází první sníh – naučte se jednoduché řidičské triky a zvládání smyku

Snižujete tlak v pneumatikách kvůli lepší trakci

Možná jste tenhle trik okoukali od řidičů terénních vozů při dovolenkovém výletu do dubajské pouště, ale v běžném provozu a na sněhu tenhle trik opravdu nefunguje. Spíše naopak. Pokud je tlak v pneumatikách příliš nízký, ztrácí pneumatika přilnavost a auto se chová jako kdyby bylo v bačkorách. V nouzi ve hlubokém sněhu však může drobné snížení tlaku (maximálně o jednu třetinu) pomoci. Pamatujte ovšem na to, že jakmile se s vozem vrátíte na rozbředlý nebo uježděný sníh, případně na čistou silnici, budete mít s řízením velké problémy.

Příliš brzo zapínáte mlhová světla a zapomínáte na jejich vypnutí

Evergreen nejen českých silnic a dálnic. Drobně prší nebo sněží, viditelnost minimálně na 200 metrů, přesto každé druhé auto svítí zadními mlhovými světly. Že jízda za takovým autem není nic příjemného, zažil už asi každý, kdo řídí auto. Přitom zapnutí mlhových světel upravuje zákon § 32 zákona 361/2000 Sb. který, mimo jiné, říká toto: Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy. Takže pozor na zapnutá mlhová světla, když to není potřeba, například v koloně na pražské Jižní spojce.

Spoléháte se na systém automatických světel

Systém denního svícení a automatického rozsvícení světel má dnes většina moderních vozů. Je to skvělá funkce – ve dne se řidič nemusí starat o zapnutí denního svícení a v noci se mu světla sama zapnou, v některých variantách dokonce i přepínají mezi dálkovými a potkávacími světly. Je to ale systém, který vyžaduje určitou spolupráci s řidičem. Systém totiž nedokáže úplně bezchybně rozpoznat mlhu, nebo drobný déšť. V takovém případě stále svítí pouze denní světla a co víc, zadní koncová světla jsou zhasnutá. Naše doporučení je proto následující  - mějte v zimním období stále zapnutá potkávací světla, automatika je při skončení jízdy a zamknutí vozu sama vypne. Vybití baterie se proto u moderních vozů s automatickým vypínáním světel není třeba obávat

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.