Nevíte, co s penězi? Dejte 11 let staré auto do značkového servisu a budete mít po starostech

Foto: Jiří Soukup

Provozovat 11 let staré SUV s nájezdem 190 tisíc kilometrů nemusí být finančně nic extra náročného. Stačí si ale nechat v takovém autě opravit klimatizaci ve značkovém servisu a zmrzne vám úsměv na rtech


Renault Koleos 2,0 dCi 110kW 4x4 není žádná „masovka“ a má spoustu chyb. Na druhou stranu je to auto, kde se nemá moc co rozbít. Žádné sofistikované elektronické asistenty v něm nenajdete. Má ale například poměrně spolehlivý systém pohonu 4x4, který si můžete zapnout sami, nebo ho mít v módu „Auto“. Motor s výkonem 110 kW není na žádné závodění a místa na zadních sedadlech taky není na rozdávání, nicméně právě slabší motor je poměrně spolehlivý. Nejčastější závadou tak u něj bývá pouze špatný EGR ventil, nebo netěsnost olejové vany. Jeden takový kousek sami máme. Má najeto 190 tisíc kilometrů a závada zatím žádná. Až nedávno.

Přestala fungovat klimatizace. Ukázalo se, že na vině bude pravděpodobně nefunkční kompresor, takže jsme se rozhodli dát auto do servisu. Do značkového. Auto tam totiž jezdilo celou dobu svého života na servisní prohlídky, takže to byla celkem jasná volba. Jenže volba to v tomto konkrétním případě nebyla si příliš rozumná. Oprava klimatizace nás totiž přišla skoro na 15 procent aktuální tržní ceny auta. Ta u vozu s podobným nájezdem činí aktuálně nějakých 180 tisíc korun. Přitom se oprava dala v neznačkovém servisu zvládnout za necelou polovinu celkové ceny. Spíše za třetinu.

Největším rozdílem v ceně byl překvapivě nový kompresor, nikoliv práce samotná. V servisu jsme totiž dostali kompresor Valeo za cenu 21 tisíc korun vč. DPH. Přitom alternativní kompresor Teamec stojí 3x méně, tedy rovných 7 tisíc korun včetně DPH. Ano, Valeo bude pravděpodobně kvalitnější, nicméně při dvouleté záruce, stáří vozu a jeho nájezdu asi stálo za zvážení, zda je takový náhradní servis nutný a zda by nestačila druhovýroba.

Při opravě auta staršího deseti let raději vždy zvažte, jestli se investice do značkového servisu a značkových dílů ještě vyplatí. Někdy vás totiž cena může opravdu nepříjemně překvapit. Přitom náhradní díly z druhovýroby nemusí být v mnoha případech špatnou volbou. Rozhodně ale budou volbou mnohem levnější.

Jeli byste v našem případě do značkového servisu, nebo byste si nechali klimatizaci opravit neznačkovým servisem za třetinu ceny? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.