Ojeté čtyřkolky jsou žádané, většina majitelů ale utrácí zbytečně, protože pohon 4x4 nikdy nevyužije

Foto: Martin Filipi

Rostoucí zájem o vozy kategorie SUV se projevuje i u ojetin. Zájemci většinou požadují pohon 4x4, v praxi jej ale málokdy využijí. Přitom za nákup stejného vozu s pohonem 4x2 lze ušetřit i desítky tisíc korun


Mnoho zájemců o vůz kategorie SUV si takové auto nekupuje kvůli jeho (mnohdy sporným) terénním schopnostem, ale kvůli vyšší stavbě auta, pocitu bezpečnosti při řízení a jeho přepravním kapacitě. Mnohdy jsou takové vozy navíc v sedmimístné konfiguraci, což větší rodiny určitě ocení. Časté mýty a polopravdy o čtyřkolkách ale způsobují, že někteří zájemci o vůz SUV mají zažito, že takové auto musí mít pohon 4x4, protože co kdyby někdy náhodou…

Při výběru ojetého SUV s pohonem 4x4 dobře rozmyslete, zda chcete utrácet za něco, co využijete pouze pár dní v roce
Jiří Soukup; TestyOjetin.cz

Různé průzkumy ale ukazují, že auto s pohonem 4x4 skutečně využije pouze malé procento řidičů. Většinou jezdí po městě, případně pracovně na delší cesty po dálnicích a s rodinou na víkendové výlety. V létě potom vyrazí na dovolenou někde po Evropě, v zimě na pár dní na hory třeba do Rakouska. V takovém případě se dá tedy hovořit o tom, že reálné využití pohonu 4x4 připadne právě na ten jeden jediný prázdninový týden někde v Alpách.

Ojetá Škoda Kodiaq nebo nová Octavia – otázka vskutku hamletovská
Ojetý Jeep Grand Cherokee nepotěší každého, ale znalce nadchne

Ano, můžeme hovořit o tom, že čtyřkolka lépe zabere při rozjezdu na sněhu, náledí nebo kluzké vozovce. Ano, lze hovořit i o tom, že lze s takovým autem lépe zdolat třeba zablácenou polní cestu nebo vyjet k horské chatě po  zasněžené silnici. Takové situace ale nastávají málokdy a je objektivní pravdou, že naprosté většině řidičů by SUV s pohonem pouze jedné nápravy bohatě stačilo. Navíc by ušetřili nemalé finanční prostředky.

Rozdíly v ceně mohou u mladších ojetin dosahovat i stotisícových částek. U nejoblíbenějšího modelu v českých autobazarech, tedy Škodě Octavia Combi 2,0 TDI, může být u srovnatelného roku a počtu najetých kilometrů cenový rozdíl i 60 tisíc korun. Není to sice SUV, ale pro ilustraci cenových rozdílů může tento příklad posloužit dobře.

Při výběru ojetého SUV tedy dobře rozmyslete, zda chcete utrácet za něco, co využijete pouze pár dní v roce. Za ten cenový rozdíl byste si totiž mohli pořídit třeba o rok mladší kousek nebo auto s menším kilometrovým nájezdem

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.