Vybírali jsme ojetá auta za jednu průměrnou českou výplatu

Foto: favcars.com

Zkusili jsme, jaká auta se dají v Česku pořídit za jednu průměrnou měsíční výplatu, tedy necelých 35 tisíc korun. Je jich překvapivě docela dost


Podle Českého statistického úřadu činila ve druhém čtvrtletí průměrná hrubá měsíční nominální mzdy na přepočtené počty zaměstnanců v národním hospodářství celkem 34 271 Kč. Zkusili jsme se tedy na českém internetu podívat, jaká auta se dají za tuto cenu koupit a vybrali pět, o kterých si myslíme, že mohou posloužit na městský provoz, případně občasné krátké výlety za město. Nutno ovšem podotknout, že cenou cca 35 tisíc korun koupě takového vozu neskončí. Vždy počítejte alespoň s dalšími pěti tisíci do základního servisu v neznačkové autoopravně, abyste měli jistotu, že auto brzdí, svítí a stěrače stírají. A na jaká auta jsme tedy natrefili? 

ŠKODA Fabia

Foto: favcars.comJako první musíme pochopitelně zmínit zástupce nejoblíbenější značky mezi ojetými vozy, tedy domácí škodovku. Za cenu 30 – 35 tisíc lze pořídit model Fabia, většinou z roku 2007 a starší, s motorizací 1,2  a kilometrovým nájezdem 200 tisíc a výše. Takový nájezd nemusí být problém, v nabídce jsou i vozy s nájezdem téměř 350 tisíc kilometrů. Zkuste vybírat auto, které pochází z distribuce v České republice a ke kterému existují alespoň nějaké servisní záznamy. Servis na Fabii není nijak extrémně drahý, a jestliže zvolíte neznačkový servis, můžete za doporučených 5 tisíc korun vozu dopřát jak výměnu oleje, filtrů a svíček tak i brzdových destiček. Vše bude pochopitelně z druhovýroby, ale vzhledem k určení vozu, tedy krátké jízdy po městě, by to nemělo vadit. 

Dacia Logan

Foto: favcars.comZa cenu 35 tisíc korun se dá koupit i poměrně oblíbená Dacia Logan. Za tuto cenu jich je v nabídce aktuálně sice asi pouze dvacet kusů, při troše hledání se ale objevit dá. Většinou půjde o modely z roku 2005 s motorem 1,4 MPI o výkonu 55kW. Kilometrové nájezdy oscilují v rozmezí 100 – 200 tisíc kilometrů, vždy však počítejte spíše s vyšším nájezdem. Že by někdo najel za 15 let na autě „pouze“ 100 tisíc kilometrů je málo pravděpodobné, ale rozhodně to není vyloučené. Za připravených 5 tisíc korun a servis nechte zkontrolovat stav brzd, osvětlení a pravděpodobně budete muset vyměnit olej a filtry. Dacia je robustní auto, stavěné na nepříliš kvalitní silnice, mechanicky by tedy nemuselo být rizikové, kontrola v servisu je ale na místě.

Ojetý Ford Focus II je sice nudný, ale funguje skvěle. Sportovní verzi ST však EU "zařízla"
Takové Clio v ČR nenajdete. Od roku 2013 najelo pouze 15 tisíc kilometrů, na prodej ale není
Test ojeté Dacia Logan – lowcost, který se v bazarech moc neohřeje a jeho cena poroste
TEST PEUGEOT 206 - RECENZE OJETÉHO VOZU

Renault Clio

Foto: favcars.comRenault Clio je docela pohledné auto, které se dá bez problémů za jednu průměrnou měsíční výplatu sehnat. Rozhodně ale počítejte s tím, že vždy půjde o kus s nájezdem minimálně 150 tisíc kilometrů, spíše více. Za tuto cenu jsou v nabídce vozy od roku výroby 2003 – 2007 a většinou se jedná o benzínové motorizace 1,2 s výkonem 43kW. To je tak na hranici použitelnosti, ale jestliže bude auto vozit maximálně dva lidi nákupní tašku, lze ho na cesty za nákupy a do práce s přimhouřením oka doporučit. Jako u ostatních vozů doporučujeme investovat do prvního servisu v podobě kontroly brzdové soustavy, pneumatik a výměny oleje. Když nebudeme počítat pneumatiky, vejdete se i v tomto případě u neznačkového servisu do ceny kolem 5 tisíc korun. Vhodné pneumatiky pak koupíte v ceně do 1 tisíc korun za kus. Tady moc nešetřete a protektorům se rozhodně vyhýbejte. 

Ford Focus

Foto: favcars.comModel Focus je asi náš tip na auto za cenu jedné výplaty. V ceně okolo 35 tisíc korun lze koupit verzi kombi a to dokonce ve výbavě Ghia. Půjde sice o vozy od roku výroby 2002, ale našli jsme i auto z roku 2007. mělo sice najeto 300 tisíc kilometrů a mělo zmíněnou výbavu Ghia a jednalo se o praktickou verzi kombi. U Focusů narazíte většinou na naftový motor 1,6 TDCi s výkonem 80kW, což je na krátké cesty naprosto dostačující. Na první servis v podobě výměny oleje a brzdových destiček by vám u neznačkového oprávce měla částka 5 tisíc korun stačit, ale bude to jen tak tak. Finančně náročnější pak už může být případná výměna rozvodů, která přijde na částku lehce pod 10 tisíc korun. Na servisní knížku s 15 let starého Focusu asi nenarazíte, přesto se zkuste podívat po autě, které alespoň nějakou servisní historii má vedenou. 

Peugeot 206 CC

Foto: favcars.comKdy by zatoužil po jízdě s nebem nad hlavou a nechtěl utratit více než průměrnou měsíční mzdu, může se poohlédnout například po modelu Peugeot 206 CC. Bude to sice auto  z let 2002 – 2005 a nájezdem okolo 200 tisíc kilometrů, na druhou stranu ale nabídne relativně levný zážitek z jízdy pod otevřeným nebem. Do karet by zájemci o takový vůz mohlo hrát i roční období. V zimě je možné tu a tam usmlouvat i nějakou tu slevu. Doporučená částka 5 tisíc v tomto případě ale bude málo. Rozhodně je totiž potřeba nechat prohlédnout mechanismus skládací střechy. Investice do této kontroly a případného servisu se ale vyplatí. Střecha, která v dešti nejde zatáhnout zpátky, je hodně velká nepříjemnost. Při výběru auta tedy velmi pečlivě celý mechanismus zkontrolujte.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.