Zpátky do „devadesátek“? Zájemci o prodej auta chtějí více peněz a vrací se ke starým způsobům

autobazar-prodej-ekonomika
Foto: Jan Smékal

Ceny ojetých aut rostou. Toho chtějí využít někteří majitelé aut, kteří se rozhodli je prodat, ale nechce se jim platit provizi autobazaru. Dá se tak ale skutečně utržit víc peněz?


Majitel staršího vozu, který se rozhodl pro jeho prodej, má v podstatě tři možnosti, jak takový prodej zrealizovat. Otázka, jak nejlépe prodat ojeté vozidlo, ale nemá jasnou odpověď. Každá z variant má sice něco do sebe, vždy je však potřeba zvážit, zda například možnost získat za auto vyšší cenu, nebude vyvážena zdlouhavým prodejním procesem, případně dalšími negativy, za které vyšší prodejní cena nestojí. 

Prodával jsem auto napřímo na inzerát. Dostal jsem sice asi o 20 tisíc víc, než mi nabízel autobazar, ale trvalo to dva měsíce
Jakub S.; Praha

Asi první možností, která každého napadne, je prodat auto v autobazaru. Bývá to nejrychlejší způsob, ale v případě prodeje auta za hotové je potřeba počítat s tím, že bazar nevykoupí auto za konečnou prodejní cenu, ale za takovou částku, aby se mu do rozdílu mezi výkupní a prodejní cenou vešel nejen nějaký zisk, ale také případné drobné opravy, příprava auta do prodeje, různé pojištění, pohonné hmoty na zkušební jízdy, inzerci, atd… Prodávajícího by tak rozhodně nemělo překvapit, že autobazar vykoupí vozidlo například za 150 tisíc korun, ale bude ho nabízet za 180 tisíc. Je to prostě cena za rychlost prodeje a převzetí veškeré odpovědnosti vůči novému majiteli. 

Druhou možností je nabídnout vozidlo autobazaru, ale nikoliv s výplatou peněz ihned. Takovému způsobu prodeje se říká „komise“ a funguje na jednoduchém principu. Majitel nabídne auto do autobazaru, který ho bude nabízet zákazníkům za cenu navrženou majitelem. V případě prodeje si autobazar naúčtuje předem dohodnutou provizi, většinou v rozpětí 3 – 5 procent z prodejní ceny vozu. V případě, že se po dohodnutou dobu vůz neprodá, může si majitel vzít auto zpět a zaplatit autobazaru jakési „parkovné“, nebo zkusit snížit prodejní cenu. 

Třetí možností je zkusit prodat auto sám. V takovém případě lze získat nejvyšší cenu, bez nutnosti platit jakékoliv provize. Jediným nákladem totiž bude poplatek inzertnímu serveru za zveřejnění inzerátu. Potud se zdá, že prodat auto tímto způsobem bude to nejlepší, co můžete udělat. Ale pozor, nic není zadarmo. Musíte počítat s tím, že vám budou volat potencionální zájemci, včetně autobazarů. Autobazary vám ale v drtivé většině případů požadovanou cenu nezaplatí, viz. výše. Budete si tak muset domlouvat schůzky se zájemci, udělat si na ně volno, počítat s tím, že ne vždy zájemce skutečně dorazí, no a také s tím, že těch návštěv bude v mnoha případech opravdu hodně, než se vám podaří s novým zájemcem uzavřít nějakou dohodu. 

S tím se pojí také odpovědnost za prodávané vozidlo. Prodáte-li auto za hotové do autobazaru, veškeré případné reklamace bude s novým majitelem řešit dotyčný bazar. Budete-li však auto prodávat napřímo, ručíte novému majiteli za případné skryté vady vy. Vždy proto zvažte, zda vám ušetřených například dvacet tisíc stojí za námahu, kterou budete muset vynaložit, abyste auto prodali.

Dali byste přednost rychlému prodeji auta přes autobazar, nebo byste raději prodali auto sami přes inzerát? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.