Nejeden z českých řidičů si v současném počasí na mnohdy nesjízdných silnicích jistě posteskl: „Kdybych tak měl čtyřkolku. Vybavenou, pěknou a hlavně levnou…“. No, jedna by tu byla. Odcházející Subaru XV nabídne za skvělou cenu ještě skvělejší užitnou hodnotu.
„Tak jste konečně přesedlal na pořádné auto?“ zvolal na mě přes plot soused, kterému před domem už roky parkuje Subaru Forester a Subaru XV. V tu chvíli jsem si vzpomněl, jak jsme se jednou potkali v lese při venčení psů, a on o svých plechových miláčcích mluvil zaníceněji, než o svém psovi, který se s tím mým honil mezi stromy. A po několika dnech, které jsem měl možnost strávit za volantem Subaru XV, mu musím dát za pravdu. Je to vážně pořádné auto.
Zdání klame. U Subaru XV rozhodně
Milovníkům a znalcům značky Subaru není potřeba model XV jakkoliv představovat. Ti, co značku Subaru zase až tolik neznají, si model XV možná zařadili mezi na pohled obyčejná, až téměř nudná, auta. Jenže zdání klame. Stačí si sednout dovnitř a strávit s autem jenom pár hodin. Na to, aby se vám dostalo pod kůži, to bohatě stačí. Tím spíše, když si do „iksvéčka“ sednete v současném zimním marastu. To vám k získání závislosti bude stačit možná jenom několik minut. Proč?
Nadčasový design
Za prvé je to design auta. Ano, vnímání designu je čistě individuální věc, nicméně podle nás je design Subaru XV tak jednoduchý, až je krásný a nadčasový. Asi se za ním nebudou otáčet davy lidí, na druhou stranu, takové auto ani po deseti letech nebude vzbuzovat dojem přestárlého modelu. Za nás je prostě design naprosto parádní. Speciálně v šedofialové barvě, kterou můžete vidět na úvodní fotografii.
Není čytřkolka jako čtyřkolka
Za druhé to je pochopitelně symetrický pohon 4x4. Ano, možná namítnete, že pohon 4x4 má kdejaká Octavia, a budete mít pravdu. Jenže není čtyřkolka, jako čtyřkolka. Stálý pohon všech kol s dvoumódovým režimem X-mode nabídne "iksvéčku" takové terénní schopnosti, které by mu mohlo závidět i kdejaké SUV. K tomu si připočtěte světlou výšku 220 milimetrů, funkci e-Ative Shift Control System, která automaticky podřazuje a udržuje výkon motoru na výjezdu ze zatáček, a systém SI-Drive, známý z modelu Impreza, a máte tady kombinaci, kterou prostě jinde nenamícháte.
Bezpečnostní a asistenční systémy
Třetím důvodem, proč uvažovat nad Subaru XV, je jeho bezpečnostní výbava a nabídka asistenčních systémů, včetně dnes již ikonického systému EyeSight, který je součástí standardní výbavy. Subaru XV disponuje také systémem SRVD, který detekuje vozidla přibližující se zezadu a z boku, a výrazně tak pomáhá předcházet nehodám. Že je „iksvéčko“ vybaveno sedmi airbagy, včetně toho kolenního pro řidiče, není potřeba zdůrazňovat. Bezpečnost je u Subaru „alfou/omegou“.
Skvělý poměr cena/výkon
Je tady ještě další důvod, proč uvažovat nad Subaru XV? Jistě. Jeho cena. Za absolutně nejvyšší výbavu Executive+ s motorem e-Boxer o výkonu 150 koní zaplatíte 990.000,-Kč včetně DPH. Ve výbavě najdete například kožený interiér, elektricky ovládané střešní okno, osmisměrně elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické vyhřívání volantu a další prvky komfortní a bezpečnostní výbavy. Zkuste najít na trhu srovnatelně vybavenou čtyřkolku s automatem a takhle bohatou výbavou. Našli jste něco? Napište nám svoje tipy do diskuze.
My jsme testovali o kategorii nižší výbavu s názvem Comfort. Tu importér nabízí za ceníkovou cenu 915.000,-Kč včetně DPH, a k autu ještě přidá kompletní zimní sadu pneumatik i s disky v hodnotě 43 tisíc korun. A to je velice zajímavá nabídka, kterou už asi dorovná málokdo. Nicméně, na vaše tipy se těšíme.