Kdo při řízení nikdy nevystrčil loket z okna, ať hodí kamenem. Je to ale jedno z nejhorších držení volantu vůbec. Pokud tedy nepočítáme ruce prostrčené skrz. Jak se ale má volant správně držet?
Obecné pravidlo říká, že čím blíže jsou ruce vodorovné ose volantu, tím je to pro ovládání vozu lepší. Mezi řidiči se takové poloze říká „tři čtvrtě na tři“. Tato poloha je nejlepší proto, protože obě ruce proti sobě působí jako protizávaží a reakce jsou tak mnohem rychlejší a přesnější. Navíc, díky pákovému efektu, stačí k ovládání volantu opravdu jen velmi malá síla. I proto měla v minulosti například nákladní auta velký průměr volantu. Při větší páce a absenci posilovače řízení s ním šlo mnohem lépe otáčet.
Většina moderních vozů má volant zesílený, resp. trochu rozšířený, právě v poloze tři čtvrtě na tři, jenže velká část řidičů má zažito, že správné držení je v poloze „za deset dvě“. Takové držení volantu bylo účinné u aut, která neměla posilovač řízení a měla velký průměr volantu. Při takovém držení volantu je však potřeba trochu větší síla na jeho ovládání a také pocit z řízení je v této poloze trochu nižší. Pravdu ale mohou mít ti, kdož říkají, že u moderních vozů je řízení často tak „přeposilované“, že jakákoliv zpětná vazba zcela chybí u jakéhokoliv způsobu držení.
Často se také diskutuje nad tím, zda mít při řízení palce dovnitř volantu nebo vně volantu. Nejpohodlnější je samozřejmě poloha s palci dovnitř volantu. Drtivé většině řidičů se tak volant drží nejlépe. Ale pozor, jestliže se svým vozem vyrazíte do nějakého terénu, je rozhodně lepší mít palce vně volantu. Při opravdu razantní jízdě a najetí například do nějakého příkopu by mohlo v krajním případě dojít k vymknutí palce, který by se zarazil o věnec volantu. Jezdci rallye by o tom mohli vyprávět.
A co v úvodu zmíněný „lokýtek“? Podle odborníků jde, společně s prostrčenou rukou skrz volant, o vůbec nejhorší způsob držení volantu. Nejen, že se zpomalí rychlost reakce v nenadálé situaci, ale také hrozí vážné poranění od vystřeleného airbagu v případě nehody. Ruka prostrčená věncem volantu bude v případě vystřelení airbagu totiž pravděpodobně napadrť.