Zdeněk Fořt (Autosphere): Brzdou prodejů nových i ojetých vozů s alternativním pohonem je absence státní finanční podpory

Foto: Autosphere

Trh s ojetými vozy prochází velkými změnami. Zákazníci preferují prověřené vozy od značkových prodejců. Netrvají již tolik na barvě a výbavě, stále ale vyžadují především verze kombi s naftovým motorem. Někteří však již pokukují i po zánovních hybridech


V tuzemsku se zájem zákazníků o ojeté vozy stále orientuje spíše na vozy s dieselovými motory a karosérií typu kombi. Přesto se už tu a tam objevuje také zájem o mladé ojetiny s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem. Podle Zdeňka Fořta z platformy Autosphere jde však zatím spíše o ojedinělé případy. Nejen o tomto tématu jsme si společně popovídali u džbánku studené citronády.

Jak se nedostatek nových vozů a dlouhé dodací lhůty projevují na sekundárním trhu?

Nedostatek nových vozů na trhu se výrazným způsobem projevuje i na trhu ojetých vozů, kdy zejména mladých ojetin do 2 let stáří je kritický nedostatek. Většina operativních leasingů, které jsou hlavním zdrojem mladých ojetin, se prodlužují právě z důvodu opožděné výroby nových vozů. Stejně tak se prodlužují nájezdy služebních vozů či vozů v půjčovnách, kdy také chybí náhrady. V neposlední řadě i uživatelé soukromých vozů váhají s jejich výměnou, neboť opět nabídka nových aut na trhu je momentálně velmi omezená.     

Slevují nyní zákazníci ze svých požadavků (barva, výbava, motorizace, atd…) aby se vůbec k nějakému autu dostali?

Při objednávání nových vozů zákazníci spíše trvají na svých původních požadavcích, což ovšem neplatí u vozů ojetých. Zásadní je např. typ převodovky, nikoliv však už barva či detailní výbava.  

Mění se nějak skladba způsobu financování?

Stále převládá nákup za hotové peníze. Jedním z důvodů je současná vysoká cena peněz, kdy pro mnoho zákazníků je financování vozu úvěrem či přes operativní leasing nepřijatelně drahé. Důležitým faktorem je i skutečnost, že v předchozích téměř 3 letech lidé kvůli covidu příliš neutráceli, a používají proto na nákup vozu ušetřené peníze.

O jaké vozy je aktuálně největší zájem?

V tuzemsku se zájem zákazníků stále orientuje na vozy s dieselovými motory a karosérií typu kombi. Roste také poptávka po vozech typu SUV.

Jak se bude podle Vás vyvíjet sekundární trh s hybridy a elektromobily?

To je jedna velká neznámá. Na našich prodejnách jsme již zaznamenali zájem o mladé ojetiny s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem, ale jde spíše o ojedinělé případy. Velkou brzdou v nárůstu prodejů vozů s alternativním pohonem (nových i ojetých) je absence státní finanční podpory při nákupu, kterou známe z mnoha evropských zemí.

Budou zákazníci, s ohledem na vysoké ceny PHM, preferovat u zánovních ojetin alternativní pohony?

Obávám se, že pořizovací ceny zánovních ojetin s alternativním pohonem jsou pro masový prodej stále ještě vysoké v porovnání s náklady na klasická paliva. Nicméně pokud zákazník uvažuje o koupi vozu s alternativním pohonem, je volba roční ojetiny ideální variantou. Zásadními faktory pro nákup jsou přitom pořizovací cena a stav baterie.

Na jaké vozy se chce platforma Autosphere soustředit především?

Platforma Autosphere zprostředkovává zákazníkům zejména prodej ročních, ojetých a předváděcích vozů z nabídek autorizovaných prodejců značek Peugeot, Opel, Citroën a DS. Nejlepší volbou pro zákazníky jsou vozy v nabídce prodejců zapojených do značkových programů ojetých vozů Peugeot Vyzkoušené Vozy, Citroën Select a Opel Vyzkoušené vozy. Vozy v těchto programech jsou nabízeny s plnohodnotnou minimálně roční zárukou.  

Jakou přidanou hodnotu mají pro zákazníky vozy prodávané v systému Autosphere?

Z velké části se jedná se o vozy, které koncese samy prodaly jako nové a zajišťovaly jejich pravidelný servis. Když se k nim pak vrací jako ojeté, dokonale je znají a mohou se za ně zaručit. Minimálně roční záruka je tedy samozřejmostí, stejně jako asistenční služby v celé EU a jiné výhody srovnatelné s prodejem nových vozů.

Jak se Autosphere dívá na datové a fyzické prověrky aut (Cebia, carVertical, CarTrax, atd…)?

Drtivá většina dealerů inzerujících své vozy na portále Autosphere podobné prohlídky na své vozy aplikuje. V současné době je to již standardní postup, jak si získat důvěru a loajalitu zákazníků. 

Je cesta prodeje prověřených aut cestou k tomu, jak získat zákazníky?

Samozřejmě ano, prověřený vůz autorizovaným dealerem je pro zákazníka tou nejlepší volbou. Prodejní i servisní historie takového vozu je transparentní a důvěryhodná. Díky plnohodnotné záruce se klient vyvaruje nečekaných servisních výdajů. S takovým vozem si pak může dopřát podobně bezstarostný provoz jako majitel nového vozu.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.