Doma v Německu by si to nedovolili, v Česku se však chovají jako hulváti

Foto: Alena J.

V Německu by je za podobné chování čekala vysoká pokuta. V Česku si s tím ale hlavu nelámou a na ostatní řidiče zvedají prostředníček. Pokut od českých policistů se prý navíc nebojí.


Problémy s dobíjením elektromobilů začínají nabývat na intenzitě. Dobíjecí infrastruktura v Česku je nedostatečná a o těch málo dobíjecích míst ještě musí elektromobilisté občas bojovat s majiteli vozů s čistě spalovacím motorem. Proč? Protože tam prostě bezohledně zaparkují, jakkoliv na vyhrazených místech pro elektromobily nemají co dělat.

Přijelo tam staré BMW s německou značkou a zabralo tři parkovací místa pro elektromobily. Stejně jako jeho kolegové. Pánovi, který přijel dobíjet, se vysmáli a ukázali vztyčený prostředníček
Alena J., autorka fotografie

Své by o tom mohla vyprávět řidička Alena J. (její plné jméno redakce zná, ale rozhodla se ho nezveřejnit), která o víkendu zajela se svým vozem k dobíjecí stanici u pobočky rychlého občerstvení v Praze. Jen co napojila svoji Corsu k nabíječce, začaly přijíždět vozy s německými a dánskými SPZ a zaparkovaly na místech před dobíjecími stojany. Navíc podle paní Aleny zaparkovaly tak, že jedním vozem zabraly více míst.

V Německu za takové bezohledné parkování hrozí pokuta 55 euro, u nás to je trochu složitější a většinou takového řidiče postih nečeká. Proč? Není zatím legislativně sjednoceno, jak budou taková parkovací místa označena. Paragraf 27 Zákona 361/2000 sice v odstavci „o“ říká, že řidič nesmí zastavit na vyhrazeném parkovišti, nejde-li o vozidlo, pro které je parkoviště vyhrazeno; to neplatí, jde-li o zastavení a stání, které nepřekročí dobu tří minut a které neohrozí ani neomezí ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, popřípadě neomezí řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno.

Jenže ne vždy je takové místo označeno značkou IP 12 „Vyhrazené parkoviště“ a doplněno symbolem č. 406 „Dobíjecí stanice elektromobilů“. V tomto konkrétním případě tomu tak sice bylo, ale podle řidičů je nereálné v běžném každodenním provozu toto řešit. „Není na to čas. Jednou jsem takto policii volala, ale nepřijeli ani do 30 minut, tak jsem odjela nabíjet jinam," popisuje Alena J. situaci, která zjevně není u dobíjecích stanic ojedinělá. Známy jsou i případy, kdy se řidiči u dobíjecí stanice poperou.

Smutné je, že v sousedním Německu, odkud pravděpodobně řidiči neoprávněně parkujících vozidel pocházeli, se takové neslušné chování vidí opravdu jen málokdy. Někteří naši sousedé si ale bohužel naší republiku stále pletou s „Eldorádem“, kde se lze chovat jako hulvát, beztrestně páchat dopravní přestupky a ještě se tomu smát.

Máte nějakou podobnou zkušenost? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.