Ford se vrací do Formule 1, ale pravověrné milovníky vůně benzínu to asi moc nepotěší

Foto: Ford (ilustrační)

Vypadá to, že závodů Formule 1 postupně mizí duch skutečného závodění i vůně benzínu a ze seriálu F1 se stává spíše platforma pro testování nových technologií a softwaru. K vývoji nové hybridní jednotky má nyní přispět i Ford.


Ne snad, že by se v minulosti nevyužívaly technologické poznatky ze světa Formule 1 také při vývoji a výrobě běžných automobilů. To samozřejmě ano. Jenže v posledních letech se zdá, že na tratích Formule 1 vítězí čím dál tím častěji spíše moderní technologie než umění jezdců. Jenže pokrok nezastavíš a tak místo burácení benzínových motorů bude na tratích již brzo slyšet spíše monotónní bzučení elektrických motorů.

Po více než dvou desetiletích se Ford vrací do Formule 1. Ikonická americká automobilka a společnost Red Bull Powertrains uzavírají dlouhodobé strategické technické partnerství pro vývoj nové generace hybridní pohonné jednotky, která se bude ve Formuli 1 používat od sezóny 2026.

Red Bull Ford Powertrains bude dodávat pohonné jednotky pro týmy Oracle Red Bull Racing a Scuderia AlphaTauri od roku 2026 minimálně do roku 2030.

„Je to začátek nové vzrušující kapitoly v příběhu motoristického sportu a značky Ford, který se započal v době, kdy můj pradědeček vyhrál závod, který pomohl rozjet naši firmu," řekl Bill Ford, výkonný předseda představenstva. "Ford se spolu s mistry světa, týmem Oracle Red Bull Racing, vrací na vrchol sportovního dění a přináší dlouhou tradici inovací, udržitelnosti a elektrifikace značky Ford na jednu z nejviditelnějších světových scén.“

Od roku 2023 budou společnosti Ford a Red Bull Powertrains pracovat na vývoji pohonné jednotky, která bude součástí nových technických předpisů, včetně 350kW elektromotoru a nového spalovacího motoru schopného využívat plně udržitelná paliva. Nová pohonná jednotka bude připravena pro sezónu 2026.

Návrat Fordu do Formule 1 se závodním týmem Red Bull Racing ukazuje, kam jako společnost směřujeme - ke stále více elektrickým, moderním vozidlům s důrazem na software, které přináší zcela nové zážitky," řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti Ford Motor Company. "F1 bude neuvěřitelně efektivní platformou pro inovace, sdílení nápadů a technologií a zapojení desítek milionů nových zákazníků."

Ford bude poskytovat technické znalosti ve všech oblastech, kde může být přínosem pro přední tým pořadí mistrovství světa. Oblasti, které budou společně zkoumány, se týkají vývoje spalovacího motoru a klíčového vývoje, jako je technologie bateriových článků a elektromotorů, software pro řízení pohonné jednotky a analytika.

„Je fantastické, že díky tomuto partnerství můžeme Ford přivítat zpět ve Formuli 1,“ řekl Christian Horner, šéf a výkonný ředitel týmu Oracle Red Bull Racing. „Jako nezávislý výrobce motorů máme možnost využívat zkušeností výrobce, jako je Ford, což nás staví do dobré pozice vůči konkurenci. Ford je automobilka s bohatou motoristickou historií, která sahá přes celé generace. Od Jima Clarka až po Ayrtona Sennu a Michaela Schumachera, jejich rodokmen mluví sám za sebe. Pro nás jako Red Bull Powertrains je nesmírně vzrušující otevřít další kapitolu této dynastie jako Red Bull Ford. Rok 2026 je ještě daleko, ale pro nás už práce začíná, protože se právě díváme na budoucnost týmu Oracle Red Bull Racing."

Ford investuje 50 miliard dolarů, aby se stal lídrem elektromobilové revoluce po celém světě. Díky úspěchu modelů F-150 Lightning a Mustang Mach-E je v USA dvojkou na trhu s elektromobily a na mnoha trzích po celém světě je lídrem s modelem E-Transit. Ford pracuje na uspokojení zvýšené poptávky zákazníků a v rámci svého plánu Ford+ chce do konce letošního roku celosvětově vyrábět 600 000 elektromobilů ročně a do konce roku 2026 dva miliony elektromobilů ročně.

V roce 2026 bude Ford jediným výrobcem, který bude soutěžit v závodních disciplínách od běžných motoristických sportů až po Formuli 1 zahrnující WEC a IMSA, včetně 24 hodin Le Mans s Fordem Mustang GT3, WRC s M-Sport FordPuma Hybrid Rally1, Baja 1000 s Fordem Ranger Raptor a novým Fordem Bronco a NASCAR, NHRA a Supercars s Mustangem. Ford nadále využívá své závodní aktivity k urychlení inovací, nejnovějších technologií a softwaru pro zákazníky a pro budoucí elektromobily Ford v tom bude pokračovat i prostřednictvím nového partnerství na samém vrcholu motorsportu.

Vstupujeme do nové vzrušující éry společnosti Ford Performance,“ řekl Farley. "S týmem Red Bull Racing budeme bojovat o vítězství v F1, vrcholové soutěži automobilového sportu. Ford Mustang, nejoblíbenější sportovní kupé na světě, uvidíte závodit od nejnižších tříd přes australské závody Supercars až po NASCAR a Le Mans. Prvenství v off-roadových závodech budeme nadále budovat v mistrovství světa v rallye, King of Hammers, na Baja 1000 a dalších. Po celou dobu budeme nadále světu představovat naše fantastické prototypy, jako jsou SuperVan 4 a Mustang Mach-E 1400.“

Sledujete se seriál Formule 1? Jak se díváte na elektrifikaci závodních vozů? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.