Když to neumíš, tak zůstaň vpravo. Němec blokoval levý pruh skoro dva kilometry

Jízda v levém pruhu
Foto: Jiří Soukup

Zúžené pruhy na opravovaných úsecích dálnic nahánějí některým řidičům strach. Někteří ho řeší tak, že jedou uprostřed a blokují desítky aut za sebou. Prostě proto, že neodhadnou šířku svého vozu a bojí se jet v pruhu širokém jenom něco přes dva metry.


Není to vůbec nic neobvyklého. Nic, s čím by se na českých silnicích setkávali řidiči pouze sporadicky. O čem je řeč? O opravách vozovky a s tím spojeném zúžením jízdních pruhů. Ten levý bývá vždy o hodně užší než ten pravý, a většinou do něj nesmí vjíždět vozidla s šířkou nad 220 centimetrů. Takové omezení vždy indikuje dopravní značka před zúžením. Ale co si budeme povídat. Málokdo zná šířku svého vozu, nebo chce být za hrdinu, takže si často řekne: „Tam se vejdu“.

Pozor na velký "techničák"

Ale ouha. Ona i taková Škoda Kodiaq, Audi Q7, nebo třeba Volkswagen Touareg atakují svojí šířkou hranici dvou metrů. A co třeba taková dodávka Volkswagen Transporter? Ta svojí šířkou (počítáno i se zrcátky) hranici 220 centimetrů asi o 7 centimetrů překračuje. Kdo chce v úzkém pruhu předjíždět s Transportérem vpravo jedoucí kamión, musí už umět volant trochu držet. Na každé straně totiž skutečně zbyde pouze několik centimetrů. Pozor ale na malou zradu. V technickém průkazu se vždy uvádí šířka vozidla bez zpětných zrcátek. Při jízdě v zúženém pruhu ale musíte počítat s šířkou vozu včetně zpětných zrcátek.

Kdo se bojí, jede vlevo?

To ale neřešil řidič Transporteru s německou registrační značkou, který na dálnici D5 z Plzně do Prahy obsadil v zúžení levý pruh a nehodlal ho opustit. Nehodlal ani předjet vpravo jedoucí kamión, pravděpodobně z obavy, že se vedle něj nevejde, takže za sebou „táhl“ vláček možná dvaceti automobilů, jejichž řidiči museli čekat, až zúžení skončí a řidič Transporteru kamión konečně předjede.

Když ego řidiče blokuje dálnici

Pravidla však říkají, že se vždy jezdí vpravo. A platí to i ve zúžení. Tam to vlastně platí tím spíše, protože v užších pruzích může snadno dojít ke kolizi. A řidič, který se takové kolize obává, a který navíc řídí vozidlo, které by v zúženém pruhu nemělo být, má takové pravidlo rozhodně dodržovat. Nikdo se mu za to, že se do úzkého pruhu bál, smát nebude. A nikdo se na něj také nebude zlobit a troubit, protože blokuje desítky aut jenom proto, že mu jeho ego nedovolí uznat „porážku“.

Jak zvládáte jízdu v zúžení vy? A jak se díváte na řidiče, kteří jedou v levém pruhu, ale bojí se předjet vozidlo v tom pravém? Napište nám do diskuze. A jestli se vám náš článek líbil, sdílejte ho, prosíme, dál. Děkujeme.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.