Komentář řidičů: Cyklisté se s námi nijak nemazlí, naschvály jsou na denním pořádku

Foto: Pixabay

Úprava zákona o předjíždění cyklistů zvedla u řidičů i milovníků jízdy na kole velkou vlnu diskuzí. Oba tábory totiž svorně tvrdí, že právě zástupci té druhé skupiny jim často na silnicích dělají problémy.


V minulém článku jsme popisovali pohled cyklistů, kteří se na silnici setkali s agresivním chováním řidičů a jejich různými schválnostmi. Podle vyznavačů šlapání do pedálů mezi ty nejčastější naschvály patří sprchování průjezdem kaluže, nečekané troubení klaksonem a příliš těsné předjíždění. Jenže i řidiči automobilů mají s cyklisty zajímavé zkušenosti a o schválnosti z jejich strany prý také není nouze. 

Často jezdí vedle sebe, přitom jim to pravidla zakazují. Třeba na silnicích v okolí Karlštejna to je opravdu horor
Štěpán K; řidič osobního vozu, Beroun 

Řidiči si nejčastěji stěžují na skutečnost, že na silnicích jezdí cyklisté vedle sebe a ztěžují tím tak jejich bezpečné předjetí. Přitom podle Zákona 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů se v § 57, odst. 3 naprosto explicitně uvádí, že cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou. 

Cyklisté argumentují tím, že řidič může skupinu cyklistů jedoucích vedle sebe rychleji předjet. Pravdou ale zůstává, že jízda vedle sebe není povolena a že řidiči zbývá mnohem méně bočního místa na bezpečné předjetí. „Auto mohu klidně předjet i s bočním odstupem 30 centimetrů, u kolaře si to ale nemohu dovolit,“ říká Štěpán K., který se s neukázněnými cyklisty velmi často potkává na úzkých silnicích v okolí Karlštejna. 

Dalším velkým problémem, který automobilisté vnímají, je přejíždění přechodů pro chodce cyklistou na kole. „Blížím se k přechodu, nikde nikdo, a najednou na něj plnou rychlostí vjede cyklista na kole“, popisuje nebezpečné chování některých cyklistů Štěpán a pokračuje: „Cyklista by si ale měl uvědomit, že z místa, odkud bych mohl vozidlo bezpečně zastavit, ho nemusím ještě vůbec vidět. Může být třeba 30 metrů od přechodu a riziko srážky je potom skutečně vysoké“. 

Soužití cyklistů a motoristů bude asi ještě dlouho velmi křehké. Určitě do doby, dokud nebude ve městech vybudováno dostatečné množství cyklostezek a na silnicích pruhů pro cyklisty. Důležitým předpokladem k rozumnému soužití je samozřejmě i respekt obou skupin navzájem. Že to jde i při vysokém množství cyklistů v silničním provozu se lze přesvědčit například v nedalekém Nizozemí. Kdo v autě někdy projížděl Amsterdamem, nebo jiným větším městem, musel si všimnout, jak krásně tam cyklisté a automobilisté spolu vycházejí. Půjde to i u nás? Jaké máte zkušenosti ze soužitím automobilistů a cyklistů? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.